تحقق اهداف توسعه‌ای شرکت ملی نفت ایران با همراهی شرکت‌های اکتشاف و تولید

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بر تحقق اهداف توسعه‌ای این شرکت با همراهی شرکت‌های اکتشاف و تولید توانمند و صاحب صلاحیت تأکید کرد و گفت: شرکت‌های اکتشاف و تولید بازیگران اصلی زنجیره ارزش بالادستی هستند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران،‌ محسن خجسته‌مهر شامگاه یکشنبه (یکم بهمن‌ماه) در نشست هم‌اندیشی با حضور همه مدیران عامل شرکت‌های اکتشاف و تولید که در مرکز همایش‌های بین‌المللی شرکت ملی نفت ایران (کوشک) برگزار شد، با اشاره به اینکه در دو ماه پایانی امسال شاهد امضای قراردادهای مهم توسعه میدان‌ها خواهیم بود، اظهار کرد: شرکت‌های اکتشاف و تولید بازوی توانمند شرکت ملی نفت ایران در توسعه و تولید از این میدان‌ها هستند؛ میدان‌هایی که نقش اصلی در رشد اقتصادی ۸ درصدی در برنامه هفتم را ایفا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه اشتغال‌آفرینی، تأمین مالی و توسعه فناوری حاصل فعالیت شرکت‌های اکتشاف و تولید است، افزود: نقش این شرکت‌ها در زنجیره ارزش بالادستی متشکل از اکتشاف، توسعه، حفاری، تولید و ازدیاد برداشت انکارناپذیر است.

معاون وزیر نفت افزود: شرکت‌های اکتشاف و تولید پیشران کارآفرینی فناورانه در کشور هستند و می‌توانند به‌عنوان پیشران در زیست‌بوم توسعه و فناوری کشور ذیل راهبری شرکت ملی نفت ایران مشارکت فعالی داشته باشند و از این مسیر سهم بسزایی در به‌کارگیری و اشتغال نخبگان و جوانان توانمند ایفا کنند.

خجسته‌مهر با بیان اینکه طرح‌های افزایش تولید نفت و گاز، زمان‌بر هستند، افزود: شرکت ملی نفت ایران اقدام‌های مهمی را برای تسریع در فرآیند امضای قرارداد و رسیدن به مرحله توسعه انجام داده است و این اقدام‌ها ادامه دارد تا شرکت‌های اکتشاف و تولید به‌سرعت بتوانند به بحث توسعه میدان ورود کنند.

وی به مدل همکاری سه‌جانبه بین شرکت ملی نفت ایران، شرکت‌های اکتشاف و تولید و صندوق توسعه ملی هم اشاره کرد و افزود: تعاملات سازنده‌ای در این زمینه با صندوق توسعه ملی جهت حضور در توسعه میدان‌های نفتی و گازی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: شرکت‌های اکتشاف و تولید هر ظرفیتی که برای توسعه دارند به شرکت ملی نفت ایران اعلام کنند.

خجسته‌مهر ادامه داد: اجماع خوبی در دستیابی به افق‌های توسعه‌ای بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های اکتشاف و تولید وجود دارد.

وی تصریح کرد: برای جذب سرمایه و مردمی‌سازی اقتصاد نیز طرح‌های مهمی در دستور کار قرار گرفته است که می‌توان به طرح خرید تضمینی خدمات حفاری از سوی شرکت ملی نفت ایران در بازه‌ای ۱۰ ساله اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این نشست نمایندگان شرکت‌ها در انجمن شرکت‌های اکتشاف و تولید به بیان دیدگاه‌ها و نکات مدنظر پرداختند و مقرر شد این نشست‌های هم‌اندیشی به‌صورت مستمر ادامه داشته باشد.

کد خبر 636592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =