درخشش هلدینگ خلیج‌فارس در تازه‌ترین رده‌بندی IMI-100/ صعود در سودآوری و ارزش‌افزوده

بر اساس اعلام سازمان مدیریت صنعتی، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس توانست رتبه نخست بیشترین سودآوری، صادرات، ارزش‌افزوده و ارزش بازار، همچنین رتبه دوم بیشترین فروش را در میان ۵۰۰ شرکت برتر ایران کسب و در دو رتبه ارزش‌افزوده و سودآوری نسبت به دوره قبل یک پله صعود کند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، بر اساس نتایج بیست‌وششمین دوره رده‌بندی IMI-100 طبق عملکرد مالی شرکت‌ها در سال ۱۴۰۱، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با یک پله صعود نسبت به دوره گذشته با ۱۴۲ هزار میلیارد تومان و ۲۹ همت بالاتر از رتبه دوم توانست رتبه نخست ارزش‌ افزوده را بین ۵۰۰ شرکت برتر ایران از آن خود کند.

این شرکت همچنین با ارزش بازار ۵۳۳ هزار میلیارد تومان و ۵۳ همت بیشتر از رتبه نخست، توانست بار دیگر رتبه ارزشمندترین شرکت ایران در بازار سرمایه را کسب کند.

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس همچنین با یک پله صعود نسبت به سال گذشته و ۱۱۰ هزار میلیارد تومان سودآوری، عنوان سودآورترین شرکت ایران را از آن خود کرد.

این شرکت در ادامه روند درخشان خود توانست بار دیگر رتبه نخست بیشترین صادرات را با ثبت ۵.۳ میلیارد دلار صادرات از آن خود کند که ۲.۸ میلیارد دلار نسبت به رتبه دوم بیشتر است.

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس همچنین رتبه اول از نظر شاخص فروش در گروه پتروشیمی را از آن خود کرد.

در آیین بیست‌وششمین دوره رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران (IMI_100) که امروز (دوشنبه، دوم بهمن‌ماه) با حضور وزرای اقتصاد و صمت در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، با اهدای لوحی به مهدی قربانی، معاون حاکمیت، خدمات مشترک و سامانه‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس از رتبه‌های برتر کسب شده این هلدینگ قدردانی شد.

کد خبر 636593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =