بازدید مدیران و کارشناسان جهاد دانشگاهی از پارس جنوبی

جمعی از مدیران و کارشناسان جهاد دانشگاهی کشور با سفر به منطقه پارس جنوبی از تأسیسات گازی و پتروشیمی این منطقه بازدید کردند.

به گزارش شانا، در این سفر دو روزه که روزهای شنبه و یکشنبه (هفتم و هشتم بهمن‌ماه) به‌میزبانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی و با همکاری اداره کل پژوهش معاونت مهندسی، پژوهش و فن آوری و اداره کل روابط عمومی وزارت نفت در راستای طرح راهیان پیشرفت دولت سیزدهم ویژه گروه های تخصصی و تاثیرگذار برگزار شد، جمعی از مدیران و کارشناسان جهاد دانشگاهی کشور از پالایشگاه گازی فاز ۱۴ پارس جنوبی، تأسیسات، مجتمع پتروشیمی نوری و اتاق کنترل پالایشگاه سوم گازی ( فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی ) بازدید کردند.

در این بازدید، مدیران و کارشناسان پالایشگاه، توضیحات لازم را درباره تاریخچه پالایشگاه و فرآیندهای عملیاتی آن برای میهمانان ارائه کردند.

شایان ذکر است پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی که به پالایشگاه ۱۳ این منطقه معروف است، جدیدترین و آخرین پالایشگاه گازی در منطقه پارس جنوبی است که اسفندماه سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسید و به اعتقاد کارشناسان فنی، ایرانی‌ترین پالایشگاه پارس جنوبی است.

در ادامه گروه جهاد دانشگاهی از اسکله، مخازن و پایانه‌های صاداراتی پتروشیمی مستقر در منطقه بازدید کردند و از نزدیک در جریان چگونگی انتقال محصولات پتروشیمی به اسکله، ذخیره‌سازی و بارگیری محصولات برای صادرات قرار گرفتند.

شرکت در جلسه فنی و تخصصی با مدیران و کارشناسان حوزه پژوهش و فناوری منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی آخرین برنامه سفر گروه جهاد دانشگاهی به پارس جنوبی در روز دوم بود که در این جلسه، مدیران و کارشناسان حوزه پژوهش و فناوری توضیحاتی درباره دستاوردها و پیشرفت‌های فناورانه صنعت نفت و منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی، همچنین نیازها و تقاضاها در این حوزه برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و فناورانه جهاد دانشگاهی ارائه کردند.

کد خبر 636903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =