همکاری‌های خارجی صنعت پتروشیمی با دیپلماسی موفق دولت سیزدهم در حال گسترش است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به دیپلماسی موفق صنعت پتروشیمی در دولت سیزدهم، گفت: فرصت بسیار مطلوبی برای گسترش همکاری‌ها با کشورهای همسایه و همسو به‌وجود آمده و روابط با این کشورها در ابعاد مختلف در حال گسترش است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی روز سه‌شنبه (۱۰ بهمن‌ماه) در پنجمین نشست شورای عالی مسئولیت اجتماعی صنعت پتروشیمی با تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر اظهار کرد: توسعه و تقویت زیرساخت‌ها در مناطق صنعت پتروشیمی منجر به تقویت ارتباط میان صنعت و جوامع پیرامونی می‌شود.

وی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی با وجود تلاش بدخواهان و مخالفان انقلاب اسلامی، روند توسعه خود را پس از انقلاب شکوهمند اسلامی با وجود تحمیل جنگ و تحریم‌های ظالمانه، با شتاب محقق کرده است، گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که ظرفیت صنعت پتروشیمی با تلاش جهادگران و متخصصان خود به بیش از ۹۲ میلیون تن رسیده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، افق صنعت پتروشیمی ایران را امیدبخش دانست و تصریح کرد: امروز طراحی، اجرا، پیش راه‌اندازی، راه‌اندازی و تعمیرات در مجتمع‌ها و طرح‌های پتروشیمی با تکیه بر توان داخلی و از طریق تأمین‌کنندگان و سازندگان ایرانی انجام می‌شود و از وابستگی به خارج از کشور بی‌نیاز شده‌ایم.

شاهمیرزایی با اشاره به بومی‌سازی کاتالیست‌های مورد نیاز صنعت پتروشیمی گفت: با تلاش و همت پژوهشگران و کارشناسان شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و شرکت‌های همکار، ۹۵ درصد کاتالیست‌های مورد نیاز صنعت پتروشیمی داخلی سازی شده و از نظر وزنی این رقم به ۹۸ درصد رسیده است.

وی با اشاره به دیپلماسی موفق صنعت پتروشیمی در دولت سیزدهم، افزود: فرصت بسیار مطلوبی برای گسترش همکاری‌ها با کشورهای همسایه و همسو به‌وجود آمده و روابط با این کشورها در ابعاد مختلف در حال گسترش است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در ادامه جمع‌آوری گازهای همراه و خاموشی مشعل‌های صنعت پتروشیمی را از مهم‌ترین راهبردهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی خواند و اظهار کرد: براساس برنامه‌های پیش‌بینی شده در کمتر از سه سال همه مشعل‌های صنعت پتروشیمی خاموش می‌شوند و این هدف با همکاری هلدینگ‌های پتروشیمی به‌منظور صیانت از محیط زیست و تأمین بخشی از خوراک مورد نیاز واحدهای پتروشیمی محقق می‌شود.

شاهمیرزایی با اشاره به تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی با هدف ایجاد ارزش افزوده بیشتر گفت: پتروشیمی‌ها باید با برنامه‌ریزی منسجم به سمت تولید محصول نهایی در مسیر زنجیره حرکت کنند.

وی بیان کرد: باید درهای صنعت برای نوجوانان و جوانان باز شود و راویان پیشرفت با دستاوردهای صنعت پتروشیمی به‌عنوان صنعتی پیشرو آشنا شوند.

کد خبر 637021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =