امضای ۶ قرارداد توسعه‌ای صنعت نفت با بخش خصوصی در دولت سیزدهم/ ۶ قرارداد به ارزش ۱۴ میلیارد دلار امسال امضا می‌شود

سخنگوی دولت با بیان اینکه رئیس‌جمهوری دستوری ویژه‌ برای بازنگری رویکرد واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی داده است، گفت: فرآیند مناقصات به‌طور معمول ۴۰ ماه زمان می‌برد اما در دولت سیزدهم ۶ قرارداد برای توسعه ۷ میدان نفتی و گازی به ارزش ۴.۵ میلیارد دلار امضا، تنفیذ و عملیات اجرایی آن انجام شد.

به گزارش شانا، علی بهادری‌جهرمی امروز (سه‌شنبه، ۱۷ بهمن‌ماه) در نشست خبری از دستورهای رئیس‌جمهوری به چند وزارتخانه برای اجرای تدابیر رهبر معظم انقلاب خبر داد و گفت: رئیس‌جمهوری برای اجرای تدابیر و فرمایشات رهبر معظم انقلاب دستورهایی به وزیران نفت، نیرو، اقتصاد، صمت و جهاد کشاورزی ابلاغ کرده است.

وی با بیان اینکه جذب نخبگان در شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از آنها در دستور کار دولت قرار دارد، افزود: ثبت شرکت‌های دانش‌بنیان در این دولت سه برابر و حمایت‌های مختلفی از این شرکت‌ها شده است، همچنین ۴ هزار فرصت بورسیه برای جذب نخبگان در خودروسازی، فولاد و نفت ایجاد شد، ضمن اینکه در حوزه جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی نیز مصوبه‌هایی داشتیم.

سخنگوی دولت در تشریح راهکارهای قوه مجریه برای رفع ناترازی حوزه انرژی تصریح کرد: استاندارد مصرف انرژی در کشور کمی بالاست، دولت برای حل مشکل ناترازی در تولید و مصرف انرژی، راهکارهای غیرقیمتی را در پیش می‌گیرد. افزایش عرضه و تولید، همچنین مبارزه با قاچاق از جمله راهکارهای دولت برای رفع این ناترازی‌هاست.

بهادری‌جهرمی ابراز امیدواری کرد که با تدابیر دولت در افزایش عرضه و مدیریت همگانی در اصلاح الگوی انرژی، کشور بتواند به تراز بهتری در حوزه مصرف دست یابد.

وی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوالی درخصوص برنامه دولت برای مشارکت بخش خصوصی در طرح‌های نفتی، عنوان کرد: در این دولت نگاه به درون در زمینه پروژه‌ها جایگزین نگاه به بیرون شده است و پیرو صحبت‌های اخیر رهبر معظم انقلاب، دولت اهتمام ویژه‌ای به واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی دارد.

بهادری جهرمی عنوان کرد: رئیس‌جمهوری نیز دستور ویژه‌ای برای بازنگری رویکرد واگذاری پروژه‌ها به سمت آنکه هرچه بیشتر از بخش خصوصی استفاده شود. فرآیند مناقصات به‌طور معمول ۴۰ ماه طول می‌کشید اما در دولت سیزدهم ۶ قرارداد برای توسعه ۷ میدان نفتی و گازی به ارزش ۴.۵ میلیارد دلار امضا، تنفیذ و عملیات اجرایی آن انجام شده است که در نتیجه آن روزانه ۱۹۰ هزار بشکه به تولید کشور افزوده شده است.

وی اظهار کرد: ۶ قرارداد برای ۸ میدان نفت و گاز به ارزش ۱۴ میلیارد دلار تا پایان سال امضا می‌شود که تقریباً در همه این قراردادها طرف حساب ما بخش خصوصی خواهد بود و در نتیجه این قراردادها ما انتظار داریم که روزانه ۳۹۰ هزار بشکه نفت و ۳۰ میلیون مترمکعب گاز به ظرفیت تولید کشور افزوده شود.

کد خبر 637336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =