همکاری شرکت نفت و گاز گچساران در قالب ۴۸ قرارداد با دانش‌بنیان‌ها

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از امضای ۴۸ فقره قرارداد به‌ ارزش ۴۸۰ میلیارد ریال با شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز گچساران، غلامرضا کمالی در آیین امضا قراردادهای خرید کالا و تجهیزات و تفاهم‌نامه‌های پژوهشی گچساران گفت: شرکت نفت و گاز گچساران به‌عنوان دومین تولیدکننده نفت کشور، از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه در دوسال اخیر به‌برکت دولت انقلابی سیزدهم و تلاش کارکنان صنعت نفت فرآیند تولید نفت در وضعیت بسیار مطلوبی قرار گرفته است، افزود: این شرکت در کنار انجام رسالت ذاتی خود که تولید نفت و گاز است مسئولیت سنگینی در زمینه نگهداشت تأسیسات، تجهیزات و ماشین‌آلات خود به‌عهده دارد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با بیان اینکه شرکت نفت گچساران جزو شرکت‌های قدیمی است که نخستین چاه آن حدود یک قرن پیش حفاری شده، بیان کرد: قلب نفت ایران یعنی گوره در سال ۱۳۴۶ عملیاتی شد.

کمالی با بیان اینکه ۷۵ درصد کالاهای مورد نیاز این شرکت از دانش‌بنیان‌ها تأمین می‌شود، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲، چهار هزار قلم کالای مورد نیاز شرکت نفت وگاز گچساران در قالب ۸۹۷ فقره درخواست و به‌مبلغ ۸ هزار میلیارد ریال با هدف حمایت از تولید داخلی، از سوی تولیدکنندگان و سازندگان داخلی ساخته شد و در اختیار بخش‌های مختلف قرار گرفت.

وی ادامه داد: از مجموع چهار هزار قلم کالا مورد نیاز، سه هزار و ۲۶۶ قلم کالا با برآورد مالی ۶۰۰ میلیارد تومان از سوی سازندگان داخلی تولید و به شرکت‌ها تحویل داده شده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ خرید کالا نسبت به سال‌های گذشته افزایش دوبرابری داشته است، گفت: این موضوع منجر به افزایش گردش سرمایه در این شهرستان شده است.

کمالی با بیان اینکه در حوزه تأمین کالا نسبت به پارسال رشد صددرصدی داشته‌ایم، افزود: این مقدار اقلام باتوجه به ۷۹۷ درخواست موجود از اداره‌های مختلف، از سوی شرکت‌های داخلی ساخته و خریداری شده است.

وی با بیان اینکه پارسال نزدیک به ۲۶ میلیارد تومان اعتبار در بخش اموال وجود داشته است و با پیگیری‌های انجام شده امسال به ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش داده شد، گفت: تاکنون حدود ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش اقلام خریداری شده است و تا پایان سال کماکان در حال خرید خواهیم بود و امیدواریم در سال بعد خریدهای بیشتری انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران اظهار کرد: با توجه به قانون حمایت از تولید بار اول در معامله با شرکت‌های دانش‌بنیان برخی نیازهای فناوری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از این طریق در حال پیگیری است.

کمالی ادامه داد: مهمترین نیازهای شرکت نفت و گاز گچساران شامل کالا، قطعات، مواد، تجهیزات، خدمات و نرم‌افزار در حوزه‌های فنی و عملیاتی و خدماتی و مواد شیمیایی است.

وی گفت: تعداد قراردادهای نهایی و امضا شده این شرکت در سال ۱۴۰۲، ۹۶ مورد به‌ ارزش ۹ هزار میلیارد ریال است که شامل خرید سیستم و قطعات توربین، کمپرسورهای گازی، تلمبه‌های نفت، قطعات و تجهیزات برق، الکترونیک، ابزار دقیق، مواد شیمیایی، لوله و اتصالات است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران تصریح کرد: امروز ۶ قرداد با شرکت‌های دانش‌بنیان و ۲ قرارداد دیگر با شرکت‌های تولیدکننده به‌مبلغ  ۶۴ میلیارد امضا شد.

کمالی یادآور شد: در این مدت پروژه مزرعه زیستی جمع‌آوری و پاکسازی خاک‌های آلوده با متراژ ۲ هزار و ۵۰۰ متر به‌منظور جلوگیری از بروز خسارت به محیط زیست ایجاد شد.

کد خبر 637458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =