غرب ایران با توسعه میدان‌های گازی جدید متحول می‌شود

مدیرعامل نفت مناطق مرکزی در بازدید از میدان‌های گازی تنگ بیجار، باباقیر و بانکول توسعه این میدان‌ها را نقطه آغازین در تحول غرب کشور دانست.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران،  مهدی حیدری اظهار کرد: در طرح توسعه این میدان‌ها، توسعه پایدار منطقه و توجه به الزام‌های محیط زیستی اهمیت بسیار بالایی دارد و با راه‌اندازی و آغاز به‌کار این پروژه‌ها افزون بر ایجاد چشم‌اندازهای روشن در گسترش فرصت‌های شغلی، افزایش ظرفیت پالایشگاه گاز ایلام و تأمین خوراک پتروشیمی استان ایلام، بخشی از گاز مصرفی سرانه خانگی و تجاری استان‌های غرب کشور نیز تامین می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت راه‌اندازی طرح توسعه فاز دو تنگ بیجار تصریح کرد: میدان گازی  تنگ‌ بیجار اکنون روزانه ۲۵۰ میلیون فوت مکعب ظرفیت دارد و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در طرح توسعه فاز ۲ آن قرار است این ظرفیت به ۴۰۰ میلیون فوت مکعب در روز برسد.

بر اساس این گزارش، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و هیئت همراه در میدان‌های باباقیر و بانکول حضور یافته و از نزدیک در جریان  روند اجرایی آماده‌سازی محل چاه‌ها و حفاری نخستین چاه‌های این میدان‌ها  با هدف ارزیابی سازندی  قرار گرفتند و ضمن بررسی روند پیشرفت عملیات اجرایی آنها، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی یادآور شد: با تلاش شبانه‌روزی همکاران در این منطقه، پروژه درصد پیشرفت مطلوبی داشته است و با تداوم بیشتر تلاش‌های همکاران تا اواسط سال ۱۴۰۳  به بهره‌برداری می‌رسد. 

در این بازدید مدیر عامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب و مدیران و روسای ستادی این شرکت، مدیرعامل نفت مناطق مرکزی و هیئت همراه را همراهی کردند و به بیان خواسته‌ها و  نظرات خود در پیشبرد پروژه‌ها و امور اجرایی پرداختند.

کد خبر 637482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =