افت قیمت نفت در پی افزایش سطح ذخیره‌سازی‌های آمریکا

قیمت نفت در پی افزایش سطح ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا با کاهش روبه‌رو شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه (۲۵ بهمن‌ماه) پس از گزارش مؤسسه نفت آمریکا مبنی بر افزایش فراتر از حد انتظار طی هفته گذشته و کاهش انتظار سرمایه‌گذاران درباره کاهش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا کاهش یافت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در ساعت ۴ و ۳ دقیقه بامداد امروز به وقت گرینویچ با ۱۱ سنت یا ۰.۱۳ درصد افت به ۸۲ دلار و ۶۶ سنت به ازای هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا با ۳ سنت افت به ۷۷ دلار و ۸۴ سنت برای هر بشکه رسید.

سورو سارکار، سرپرست گروه بخش انرژی بانک دی‌بی‌اس گفت: افزایش قیمت به‌دلیل انتشار تورم بالاتر از حد انتظار ایالات متحده آمریکا که توان جلوگیری از کاهش قیمت را دارد، کوتاه شده است.

افزون بر این، احتمال می‌رود ذخیره‌سازی‌ها در این هفته با افزایش خیره‌کننده‌ای روبه‌رو باشد و توقف فعالیت پالایشگاه بی‌پی در وایتینگ ایالت ایندیانا آمریکا هم به شرایط تقاضا کمک نمی‌کند.

به گفته منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا که اواخر روز سه‌شنبه (۲۴ بهمن‌ماه) منتشر شد، ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۹ فوریه (۲۰ بهمن‌ماه) ۸ میلیون و ۵۲۰ هزار بشکه افزایش یافت، این رقم بسیار بالاتر از برآورد افزایش ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه‌ای ازسوی تحلیلگران در نظرسنجی رویترز بوده است.

کد خبر 637774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =