۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
  • کد خبر: 637875
نگرانی‌ها درباره تقاضا قیمت نفت را کاهش داد

قیمت‌های جهانی نفت خام در پی نگرانی‌ها درباره شرایط تقاضای جهانی برای این کالای راهبردی با کاهش روبه‌رو شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز،  از آنجا که تنش‌ها در خاورمیانه فروکش نکرده است، قیمت نفت به‌دلیل نگرانی‌های شدید تقاضا و افزایش سود ناشی از افزایش هفته گذشته کاهش یافت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه معاملات روز دوشنبه به وقت گرینویچ با ۷۸ سنت یا ۰.۹ درصد افت به ۸۲ دلار و ۶۹ سنت برای هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا که روز سه‌شنبه (یکم اسفندماه) منقضی می‌شود، در معاملات امروز با ۳۳ سنت یا ۰.۴ درصد افت به ۷۸ دلار و ۸۶ سنت به ازای هر بشکه رسید، در حالی که این شاخص برای تحویل در ماه آوریل با ۷۲ سنت یا ۰.۹ درصد افت، ۷۷ دلار و ۷۴ سنت برای هر بشکه داد و ستد شد.

قیمت‌های دو شاخص نفت خام برنت دریای شمال و دبلیوتی‌آی آمریکا طی هفته گذشته به‌ترتیب حدود ۱.۵ و ۳ درصد افزایش یافتند که این شرایط نشان‌دهنده افزایش خطر تشدید درگیری در خاورمیانه است.

محدود شدن این افزایش‌ها باعث کاهش پیش‌بینی تقاضا از سوی آژانس بین‌المللی انرژی و افزایش بیش از حد انتظار قیمت‌های تولیدکننده آمریکا در ژانویه شد و نگرانی‌های تورمی را تشدید کرد.

پریانکا ساچدوا، تحلیلگر مؤسسه فیلیپ نوا طی یادداشتی در این باره گفت: برنت و دبلیوتی‌آی از آنجا که سرمایه‌گذاران پس از جهش قابل‌توجه در اعداد شاخص قیمت تولیدکننده در ایالات متحده آمریکا، دوباره با نگرانی‌ها از سمت تقاضا سازگار شدند، با کاهش روبه‌رو شدند.

کد خبر 637875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =