برنامه تولید ۱۰۰ درصدی در شرکت نفت و گاز مارون محقق شد

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون از تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه ابلاغی تولید این شرکت خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون، قباد ناصری در نشست پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌های این شرکت ضمن قدردانی از تلاش‌های کارکنان این شرکت در به انجام رساندن رسالت تولید گفت: تحقق ۱۳۲ درصدی تولید نفت در بخش چاه‌های ترمیمی را می‌توان مهم‌ترین دستاورد شرکت در سال ۱۴۰۲ برشمرد.

وی افزود: توانستیم با استفاده از دستگاه‌های فرآورش سیار نفت (MOT) و تفکیک‌گر سیار نفت (MOS) در عملیات اسیدکاری و احیای چاه‌های نفتی، بیش از ۱۷۷ هزار بشکه نفت را استحصال و یک سال بدون نفت‌سوزی را سپری کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون با بیان اینکه از فروردین تا انتهای آذرماه امسال با ۲۰۰ درخواست، ۴ هزار و ۵۲۲ قطعه مورد نیاز تجهیزات و ماشین‌آلات فرآیندی با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان داخلی ساخته شده است، اظهار کرد: هم‌اکنون برای تأمین کالای مورد نیاز به‌ویژه در بخش تولید مشکل خاصی نداریم و هرآنچه را بخواهیم از منابع داخلی تأمین می‌کنیم.

ناصری به در اختیار داشتن دو فناوری پیشرفته اشاره کرد و یادآور شد: با استفاده از دانش فنی و توان عملیاتی کارکنان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون یک دستگاه نمک‌گیر برقی سیار با ظرفیت ۱۰ هزار بشکه در روز و یک دستگاه تفکیک‌گر سیار نفت (MOS) با ظرفیت روزانه ۵ هزار بشکه ساخته‌ایم و آماده اشتراک‌گذاری تجربه و دانش مربوطه با دیگر شرکت‌ها هستیم.

وی ایجاد زیرساخت لازم برای افزایش ظرفیت تولید و انتقال نفت از مخزن آسماری شادگان تا سقف ۱۳۰ هزار بشکه در روز، راه‌اندازی توربوکمپرسور ردیف دوم ایستگاه تقویت فشار مارون ۶ و جلوگیری از گازسوزی به‌ میزان ۱۵ میلیون فوت‌مکعب در روز، راه‌اندازی ایستگاه تقویت فشار گاز مارون ۵ و جمع‌آوری ۱۴ میلیون فوت‌مکعب در روز گازهای همراه نفت، تأمین آب شرب ۶ مجموعه از ۹ مجموعه‌ عملیاتی شرکت و نصب و راه‌اندازی عملگر برقی (actuator) روی شیر دروازه‌ای ۳۶ اینچ خط اصلی انتقال نفت مارون به طرف بوستر امیدیه جنب رودخانه جراحی (با احتساب ۴ دقیقه قطع و وصل در شرایط اضطراری) را به‌عنوان اهم اقدام‌های شرکت در راستای نگهداشت و افزایش تولید برشمرد.

مناطق نفت‌خیز جنوب رکورد ۲.۵ میلیون بشکه را شکست

بر اساس این گزارش در این نشست، رامین روغنیان، مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: این شرکت با تکیه بر توان سرمایه‌های انسانی خود و شرکت‌های بهره‌بردار تابع، توانست رکورد تولید روزانه ۲ میلیون و ۵۵۸ هزار بشکه نفت خام را پس از دور دوم تحریم‌ها از سال ۱۳۹۷ تحقق بخشد.

وی اظهار کرد: سرمایه‌های انسانی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با وجود چالش‌های برآمده از تحریم‌ها و سایر موانع، به‌صورت جهادی در صحنه حاضر شدند و توانستند به این رکورد تولید در ۶ سال گذشته دست یابند.

مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان اینکه با وجود کمبود نیرو، دستاوردهای نفت و گاز مارون در بخش ترمیمی چند برابر برخی شرکت‌ها بوده است، گفت: با وجود بهره‌مندی نفت و گاز مارون از تعداد نیروی انسانی نسبتاً یکسان با سایر شرکت‌های بهره‌بردار، این شرکت چند برابر برخی شرکت‌های بهره‌بردار فعالیت ترمیمی را به انجام رسانده است که جا دارد از تلاش‌های کارکنان این شرکت به‌ویژه در بخش مهندسی تولید قدردانی کنیم.

روغنیان همچنین تداوم این پیشتازی را همسو با رسیدن به رکورد بالاترین مقدار تولید تا ۲۹ اسفندماه امسال خواستار شد و اظهار کرد: راهکارهای کوتاه‌مدت برای ماندن بر مدار افزایش و پایداری تولید را به‌سرعت جامه عمل می‌پوشانیم و عملیاتی خواهیم کرد.

کد خبر 637802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =