ماجرای ناکامی تروریست‌ها با اقدام‌های جهادی وزارت نفت و صنعت گاز

تروریست‌هایی که با هدف حذف ۴۰ درصد حجم انتقال گاز کشور، خطوط سراسری را در دو نقطه منفجر کردند، با اقدام‌های جهادی وزارت نفت و کارکنان شرکت ملی گاز ایران ناکام ماندند.

به گزارش شانا، همجمه‌ها علیه وزارت نفت این روزها تنها به فضای مجازی خلاصه نمی‌شود و خرابکاران در تلاش‌هایی ناکام به اقدام‌های تروریستی روی آوردند.

آنها در ادامه فعالیت‌هایی همچون ایجاد اختلال در سامانه هوشمند سوخت، حوالی ساعت یک بامداد روز چهارشنبه (۲۵ بهمن‌ماه) در اقدامی تروریستی انفجارهایی در خط ۴۲ اینچ اول سراسری و خط ۵۶ اینچ دهم سراسری در بروجن استان چهارمحال و بختیاری و روی خط چهارم و هشتم سراسری ۵۶ اینچ در صفاشهر استان فارس انجام دادند.

ماجرای ناکامی تروریست‌ها با اقدام‌های جهادی وزارت نفت و صنعت گاز

تیم‌های امدادی و عملیاتی شرکت ملی گاز ایران در همان ساعت اولیه وقوع حادثه، به‌منظور خاموش کردن آتش، اجرای تدابیر ایمنی و عملیات تعمیرات خطوط به محل حادثه اعزام شدند.

نشست مدیریت بحران هم با حضور جواد اوجی، وزیر نفت، همه معاونان و مشاروان وزارتخانه و دستگاه‌های امنیتی نیز در شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، آرایش خطوط انتقال گاز به‌سرعت تغییر کرد و مصرف در سراسر کشور مدیریت شد.

ماجرای ناکامی تروریست‌ها با اقدام‌های جهادی وزارت نفت و صنعت گاز

هرچند هدف تروریست‌ها، حذف ۴۰ درصد حجم انتقال گاز کشور بود، اما عصر همان روز چهارشنبه اعلام شد که شبکه گاز در همه شهرها و روستاهای کشور پایدار است. 

چند روستای اطراف خط لوله در استان اصفهان دچار قطعی گاز شده بودند که گاز مایع از همان ساعات اولیه برای تأمین سوختشان ارسال شد، اما همان روستاها هم کمتر از چند ساعت به شبکه گاز متصل شدند.

پس از خاموشی شعله‌ها در همان روز، عملیات تعمیر، ترمیم و بازسازی خطوط لوله آغاز شد.

سرانجام روز جمعه (۲۷ بهمن‌ماه) ترمیم همه خطوط تکمیل شدند و شرکت ملی گاز ایران صبح روز شنبه (۲۸ بهمن‌ماه) از عملیاتی شدن همه خطوط انتقال گاز سراسری خبر داد.

ماجرای ناکامی تروریست‌ها با اقدام‌های جهادی وزارت نفت و صنعت گاز

اوجی هم در پیامی از همه کارکنان و مدیران در بالادست و پایین‌دست صنعت نفت به‌ویژه در شرکت ملی گاز و شرکت انتقال گاز که خانه‌های مردم را با کار جهادی دشوار، شب‌بیداری و تلاش در مناطق عملیاتی دورافتاده و بدون کوچک‌ترین امکانات و سرپناه در سرمای سخت زمستان، گرم نگه داشتند، سپاسگزاری کرد.

کد خبر 637859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =