تولید نفت آمریکا در مارس ۲۰۲۴ افزایش می‌یابد

براساس برآورد اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت خام ایالات متحده در مارس ۲۰۲۴ به بالاترین سطح طی چهار ماه اخیر می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش ماهانه بهره‌وری در بخش حفاری اعلام کرد که تولید نفت ایالات متحده از ذخایر شیل در ماه مارس به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته می‌رسد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که برداشت روزانه از ذخایر اصلی نفت شیل حدود ۲۰ بشکه افزایش می‌یابد و به ۹ میلون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز و بالاترین سطح از دسامبر ۲۰۲۳ خواهد رسید.

بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت در حوضه پرمین، بزرگ‌ترین میدان شیل آمریکا که در غرب تگزاس و نیومکزیکو گسترده شده است، با حدود ۱۴ هزار بشکه افزایش روزانه روبه‌رو خواهد بود و به ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد که دومین رکورد تولید ماهانه پس از نوامبر است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که تولید در «ایگل فورد» در جنوب شرقی تگزاس قرار بوده است نزدیک به ۴ هزار و ۷۰۰ بشکه در روز افزایش یابد و به مجموع روزانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه و بالاترین سطح از سپتامبر برسد.

بر این اساس قرار است تولید در منطقه «باکن» با حدود ۳ هزار بشکه افزایش به یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز و بالاترین سطح از دسامبر برسد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی کرد که مجموع تولید گاز طبیعی در حوضه‌های بزرگ شیل از ۱۰۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون فوت‌مکعب در روز طی ماه فوریه به کمترین سطح در دو ماه گذشته یعنی ۱۰۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعب در مارس خواهد رسید، در حالی که رکورد تولید ماهانه گاز با رقم ۱۰۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعب در روز واقع در حوضه‌های بزرگ شیل مربوط به نوامبر ۲۰۲۳ بوده است.

تولید در «آپالاشیا»، بزرگ‌ترین حوضه گاز شیل، واقع در گستره پنسیلوانیا، اوهایو و ویرجینیای غربی قرار است در ماه مارس از روزانه ۳۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون فوت‌مکعب ثبت‌شده در ماه فوریه به کمترین سطح در دو ماه گذشته یعنی ۳۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعب برسد.

تولید آپالاشیا در ماه دسامبر سال ۲۰۲۳ میلادی رکورد روزانه ۳۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون فوت‌مکعب را ثبت کرده بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که تولیدکنندگان تنها ۸۵۰ حلقه چاه نفت و گاز در ژانویه حفر کردند که کمترین سطح از فوریه ۲۰۲۲ به‌شمار می‌آید و تنها ۸۶۳ حلقه را تکمیل کردند که کمترین سطح از فوریه ۲۰۲۲ است.

بر اساس داده‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا، مجموع چاه‌های نفت و گاز حفرشده اما ناتمام (DUC) در ژانویه با ۱۳ حلقه کاهش به ۴ هزار و ۳۸۶ حلق رسید که پایین‌ترین رقم ثبت‌شده برای سومین ماه پیاپی به‌شمار می‌آید.

کد خبر 637860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =