۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۷
  • کد خبر: 640043
تولید نفت شیل آمریکا در ماه مه افزایش می‌یابد

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارشی از افزایش تولید نفت از ذخایر شیل این کشور در ماه مه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز دوشنبه با انتشار گزارش ماهانه خود درباره بازدهی حفاری‌ها اعلام کرد تولید نفت این کشور از مناطق نفت شیل در ماه مه افزایش خواهد یافت.

به گفته این نهاد انرژی، تولید از حوضه‌های مهم آمریکا با افزایش بیش از ۱۶ هزار بشکه در روز به ۹ میلیون و ۸۶۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید که بیشترین تولید از ماه دسامبر تاکنون است.

تولید نفت شیل ایالات متحده که حدود سه‌چهارم مجموع تولید نفت این کشور را به خود اختصاص می‌دهد، به‌دلیل بهبود بهره‌وری چاه‌ها و از سرگیری فعالیت پس از سرمای شدید اوایل سال ۲۰۲۴ که شرکت‌ها را مجبور به توقف تولید کرد، در حال افزایش است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا همچنین اعلام کرد: تولید روزانه نفت در حوضه پرمین، بزرگ‌ترین میدان شیل ایالات متحده در تگزاس غربی و نیومکزیکو، قرار است حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ بشکه افزایش یابد و به ۶ میلیون و ۱۷۰ هزار بشکه برسد که سومین تولید بالای ماهانه در تاریخ تولید نفت این میدان است.

این نهاد انرژی همچنین پیش‌بینی کرد تولید نفت در میدان ایگل فورد واقع در جنوب شرقی تگزاس به یک میلیون و ۱۶۰ هزار بشکه در روز برسد که بالاترین مقدار از ماه نوامبر تاکنون به‌شمار می‌رود. تولید روزانه نفت در میدان باکن نیز با افزایش ۴ هزار و ۸۰۰ بشکه به یک میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه می‌رسد که بالاترین مقدار از ماه دسامبر تاکنون است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا همچنین پیش‌بینی کرد مجموع تولید گاز طبیعی در حوضه‌های بزرگ شیل از روزانه ۱۰۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون فوت مکعب در ماه آوریل به روزانه  ۹۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون فوت‌مکعب در ماه مه کاهش خواهد یافت که پایین‌ترین سطح در چهار ماه اخیر است.

کد خبر 640043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =