️تشریح مهم‌ترین فعالیت‌ها و اقدام‌های برنامه‌ریزی نیروی انسانی مناطق نفت‌خیز جنوب

چهاردهمین نشست‌ مشترک واحدهای برنامه‌ریزی منابع انسانی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و مهم‌ترین فعالیت‌های این شرکت تشریح شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، چهاردهمین نشست‌ مشترک واحدهای برنامه‌ریزی منابع انسانی چهارشنبه (۲۵ بهمن‌ماه) با حضور مدیر منابع انسانی نفت و گاز گچساران، معاونت آموزش و بهبود منابع انسانی، رئیس برنامه‌ریزی و انتصابات، دبیر شورای مدیران منابع انسانی و دیگر رؤسا و کارشناسان برنامه‌ریزی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت‌های بهره‌بردار نفت و گاز کارون، مارون، مسجدسلیمان، آغاجاری و گچساران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه با اشاره به تنوع استخدامی در سال‌های اخیر، محدودیت‌ها و موانع مختلف، ابهام‌های متعدد، همچنین وجود تمرکزگرایی، پیچیدگی و سختی کار در واحدهای‌ برنامه‌ریزی نیروی انسانی مطرح و بر اهمیت و نقش این واحد راهبردی در جذب و نگهداشت نیروی انسانی، ارتقای شغلی کارکنان، انتصابات، شایسته‌سالاری، ارزش‌آفرینی برای سازمان و تصمیم‌سازی تأکید شد.

در ادامه به برخی از مهم‌ترین پروژه‌های انجام‌شده در سال ۱۴۰۲ از جمله ایجاد سمت و تثبیت در برابر سمت بخش عمده‌ای از مشمولان بند «د» و «و»، تعدیل مدرک، بحث نیازهای استخدامی و شناسایی نیروهای مورد نیاز مناطق نفت‌خیز جنوب در مقاطع کارشناسی و بالاتر و همچنین کاردانی، احصا نیازهای استخدامی سال ۱۴۰۲ و اعلام به شرکت ملی نفت ایران، گروه‌بندی نیروهای قرارداد مدت موقت و طرح در شورای بررسی سوابق، همچنین تشکیل کارگروه آسیب‌شناسی در حوزه مدیریت عملکرد اشاره شد.

بر اساس این گزارش، بر آمادگی واحدها در سال ۱۴۰۳ برای حرکت به‌ سمت نظام نوین گروه‌بندی مشاغل صنعت نفت بر اساس الگوی ADL با توجه به نقش آن در نظام ارشدیت و تعیین نیازهای استخدامی، اهمیت تلاش برای پایان تثبیت سمت مشمولان باقیمانده بند «د» و تغذیه ارزیابی عملکرد آنها در سیستم جامع نیروی انسانی، بحث تعدیل مدرک نیروهای مدت موقت و برخورداری آنها از مزایای مقطعی بالاتر و دیگر پروژه‌های مهم برنامه‌ریزی نیروی انسانی تأکید شد.

ارائه گزارش‌های آماری و بحث و تبادل‌نظر حاضران درباره مهم‌ترین مسائل و چالش‌های حوزه برنامه‌ریزی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت‌های تابع و ارائه پیشنهادها و راهکارهای مختلف، از دیگر موارد این نشست تخصصی بود.

کد خبر 637903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =