عملکرد بهینه وزارت نفت در کاهش آمار تصادف‌ها و تلفات انسانی/ ایمن‌سازی ۱۱۴ نقطه حادثه‌خیز در مناطق نفتی

مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز از ابتدای سکانداری دولت سیزدهم تاکنون، همسو با ایفای نقش مسئولیت اجتماعی، ۳۴۲ پروژه راهسازی در استان‌های نفت‌خیز را در کارنامه خود دارد که ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز را به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار شانا، صنعت نفت همواره تلاش کرده است همسو با ایفای مسئولیت اجتماعی خود در استان‌های نفت‌خیز، مشارکت در طرح‌های عام‌المنفعه را دوچندان کند تا افزون بر توسعه و تثبیت صنعت نفت در این مناطق، شرایط زندگی جوامع محلی و بومی را بهبود بخشد.

یکی از راهکارهای بهبود این شرایط، تسهیل حمل‌ونقل در جاده‌هاست که بیشتر جاده‌هایی با نقاط حادثه‌خیز هستند، به همین منظور مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران در همراهی با وزارت راه و شهرسازی، کمر به رفع این معضل بسته که این همکاری و مشارکت باعث ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز و کاهش آمار تصادف‌ها در این مناطق شده است.

بر همین اساس، مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز به نمایندگی شرکت ملی نفت ایران، تعداد ۳۴۲ پروژه راهسازی با اعتباری بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد ریال را در استان‌های خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، کردستان، کرمانشاه، فارس و خراسان رضوی تعریف و مصوب کرده است.

از این مقدار تاکنون ۲۲۸ کیلومتر راه اصلی و ۱۰۷ کیلومتر راه روستایی در مرحله تکمیل و در حال بهره‌برداری است، ضمن اینکه ۲۲۴ کیلومتر راه اصلی و ۶۵ کیلومتر راه روستایی نیز در حال اجراست.

با اجرای پروژه‌های مذکور، در مجموع بالغ بر ۱۱۴ نقطه حادثه‌خیز از راه‌های مناطق نفت‌خیز کشور ایمن‌سازی شده که به‌طور میانگین کاهش ۳۰ درصدی آمار تصادف‌ها و تلفات انسانی را در محورهای مورد اشاره به همراه داشته است.

عملکرد بهینه وزارت نفت در کاهش آمار تصادف‌ها و تلفات انسانی/ ایمن‌سازی ۱۱۴ نقطه حادثه‌خیز در مناطق نفتی

ایمن‌سازی ۳۹ نقطه حادثه‌خیز راه اصلی و ۱۶ نقطه حادثه‌خیز راه روستایی خوزستان

شرکت ملی نفت ایران با هدف ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود در حوزه راهسازی در خوزستان، مشارکت و همکاری در بیش از ۱۸۵ پروژه را مدنظر قرار داده که از این تعداد، ۱۱۶ تکلیف در حال اجراست و ۶۹ تکلیف تکمیل شده است.

این شرکت همچنین بهسازی و احداث ۲۶۰ کیلومتر راه اصلی و روستایی را در برنامه و اولویت خود قرار داده که ۴۶ کیلومتر راه اصلی و ۶۶ کیلومتر راه روستایی تکمیل و بهره‌برداری شده و ۹۵ کیلومتر راه اصلی و ۵۳ کیلومتر راه روستایی هم در حال اجراست.

شایان ذکر است با اولویت قرار دادن بهسازی این راه‌ها، ۳۹ نقطه حادثه‌خیز راه اصلی و ۱۶ نقطه حادثه‌خیز راه روستایی، ایمن‌سازی شده که کاهش ۲۵ درصدی آمار تصادف و تلفات انسانی، همچنین کاهش ۸ درصدی مصرف سوخت را در این جاده‌ها به همراه داشته است.

کمک به روشنایی محور اهواز ملاثانی، بهسازی و آسفالت حلاق چمیم، حنیری باوی، روزنه، غدیر حبسه اهواز، کمک به احداث جاده‌های آنتنی قیصریه هویزه، کمک به تکمیل جاده روستای مشراگه، غرابی، صاحب‌آباد، چم خرنوب هندیجان، بهسازی و آسفالت اغطب و جنگیه غزوایه کارون و احداث جاده سادات حسینی به شیوند ایذه از جمله تکالیف راهسازی شرکت ملی نفت ایران است.

کمک به تکمیل پل ثابت ملاثانی به عنافچه به طول ۴۲۶ متر و عرض ۱۲ متر از دیگر تکالیف مسئولیت اجتماعی است که شرکت ملی نفت ایران با اعتبار یک هزار میلیارد ریال در اجرای آن مشارکت دارد؛ پل ارتباطی که از سال ۱۳۹۸ کلنگ آن زده شد، اما روند احداث آن به دلایل مختلف کُند بود و با گذشت زمان و عزم جدی دولت سیزدهم اقدام‌های شایسته‌ای برای تحقق آرزوی دیرینه مردم در حال انجام است.

مشارکت صنعت نفت در بهسازی جاده‌ای بوشهر و کاهش ۵۰ درصدی آمار تصادف‌ها

شرکت ملی نفت ایران در حوزه راهسازی در استان بوشهر هم مشارکت و همکاری در بیش از ۴۹ پروژه را مدنظر قرار داده که از این تعداد، ۳۴ تکلیف در حال اجراست و ۱۵ تکلیف تکمیل شده است.

این مشارکت به تکمیل و بهسازی و احداث ۴۱ کیلومتر راه اصلی و ۱۹ کیلومتر راه روستایی، همچنین کاهش ۵۰ درصدی آمار تصادف‌ها و تلفات انسانی و کاهش ۵ درصدی مصرف سوخت منجر شده است.

شرکت ملی نفت ایران همچنین بهسازی و احداث ۶۳ کیلومتر راه اصلی و ۹ کیلومتر راه روستایی را در حال اجرا دارد.

کمک به تعریض راه بهارستان شهرستان جم، کمک به تعریض ورودی روستای محمد جمالی، احداث محور بندر ریگ - گناوه به طول ۱۳ کیلومتر، احداث بزرگراه برکه چوپان - کنگان - دو راهک از جمله این تکالیف است که امسال تکمیل و بهره‌برداری شده است.

عملکرد بهینه وزارت نفت در کاهش آمار تصادف‌ها و تلفات انسانی/ ایمن‌سازی ۱۱۴ نقطه حادثه‌خیز در مناطق نفتی

کاهش آمار تصادفات و تلفات انسانی در سایر مناطق نفتی به همت صنعت نفت

- ایلام

بهسازی و احداث ۳ کیلومتر راه اصلی و ۱۹ کیلومتر راه روستایی هم از دیگر اقدام‌های شرکت ملی نفت ایران است که باعث ایمن‌سازی ۵ درصدی نقاط حادثه‌خیز در راه‌های اصلی و ۱۹ درصدی در راه‌های روستایی شده است.

مطابق آمار، این حمایت به کاهش ۳۵ درصدی آمار تصادف‌ها در جاده‌های اصلی و ۴۰ درصدی راه‌های روستایی منجر شده که به‌صورت زنجیره‌وار، کاهش ۶۰ درصدی تلفات انسانی و کاهش ۷ درصدی مصرف سوخت را به‌دنبال داشته است.

- فارس

حمایت‌های شرکت ملی نفت ایران در استان فارس هم چشمگیر بوده و به بهسازی و احداث ۱۳۳ کیلومتر راه اصلی و ۹ کیلومتر راه روستایی منتهی شده است، همچنین ایمن‌سازی هفت نقطه حادثه‌خیز راه اصلی و یک نقطه حادثه‌خیز روستایی ارمغان این حمایت‌هاست که کاهش ۷۵ درصدی تصادف‌ها و ۶۰ درصدی تلفات انسانی را به همراه داشته است، ضمن اینکه در مجموع کاهش ۴۰ درصدی مصرف سوخت هم اتفاق افتاده است.

- کردستان

در استان کردستان هم با همت و مشارکت شرکت ملی نفت ایران، به‌دنبال بهسازی ۲ کیلومتر راه اصلی، سه نقطه حادثه‌خیز ایمن‌سازی شد که به کاهش ۹۰ درصدی آمار تصادفات و ۷۰ درصدی آمار تلفات انسانی و ۵ درصدی کاهش مصرف سوخت منجر شده است.

عملکرد بهینه وزارت نفت در کاهش آمار تصادف‌ها و تلفات انسانی/ ایمن‌سازی ۱۱۴ نقطه حادثه‌خیز در مناطق نفتی

- خراسان رضوی

حمایت‌های راهسازی شرکت ملی نفت ایران در استان خراسان رضوی به بهسازی و احداث ۴ کیلومتر راه اصلی و ۱۳ کیلومتر راه روستایی انجامیده که در نتیجه آن، مجموعاً ۱۲ نقطه حادثه‌خیز ایمن‌سازی شده، همچنین با ایمن‌سازی این نقاط حادثه‌خیز، در مجموع ۴۵ درصد کاهش تصادفات و ۴۰ درصد کاهش تلفات انسانی و ۷ درصد کاهش سوخت حاصل شده است.

در استان‌های کرمانشاه و کهگیلویه و بویراحمد هم این حمایت‌ها به ایمن‌سازی ۱۵ نقطه حادثه‌خیز و کاهش ۸۰ درصدی آمار تصادف‌ها و ۷۰ درصدی تلفات انسانی، همچنین پنج درصدی مصرف سوخت منجر  شده است.

کد خبر 637920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =