روسیه شریک راهبردی ایران در حوزه‌ انرژی است

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه فعال شدن دیپلماسی انرژی برای توسعه صنعت نفت و گاز ما بسیار راهگشاست، گفت: روسیه شریک راهبردی ایران در حوزه‌ انرژی است.

حسین حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، به هفدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه اشاره و اظهار کرد: روسیه می‌تواند در توسعه میدان‌های نفت و گاز به ایران کمک کند، همچنین همکاری‌ها در این بخش می‌تواند تولید نفت و گاز کشور را افزایش دهد.

وی با تأکید بر اینکه قراردادهای میان دو کشور باید سریع‌تر اجرایی شود، افزود: همکاری‌های گازی ایران و روسیه مثبت ارزیابی می‌شود. روسیه شریک راهبردی ایران در حوزه‌های انرژی است و به‌عنوان یک صادرکننده بزرگ گاز در دنیا شناخته می‌شود، از این رو ایران باید با هوشیاری بیشتری از این ظرفیت استفاده کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: معتقدم اگر همکاری با کشورهایی همچون روسیه بیش از این افزایش یابد به افزایش صادرات نفت و تحول صنعت نفت کمک خواهد کرد، همچنین روند مذاکرات گروه دیپلماسی انرژی ایران با کشورهای پرنفوذ بازار انرژی و همسایگان نویدبخش دستاوردهای بزرگ در این عرصه خواهد بود.

هفدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه از روز دوشنبه (هفتم اسفندماه) تا چهارشنبه (نهم اسفندماه) برگزار خواهد شد که در دو روز نخست، نشست‌های کارشناسی برگزار می‌شود و کارگروه‌ها پس از پایان گفت‌وگوها اسناد متعدد همکاری در زمینه‌های مختلف را برای امضا در اختیار جواد اوجی، وزیر نفت ایران و الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه به‌عنوان رؤسای کمیسون مشترک دو کشور قرار می‌دهند.

در روز پایانی اسناد شامل سند هفدهمین نشست، اسناد همکاری در بخش‌های نفت، استاندارد، نیرو، زمین‌شناسی و مناطق آزاد اقتصادی با حضور وزیر نفت ایران و معاون نخست‌وزیر روسیه به‌عنوان رؤسای کمیسون مشترک دو کشور در محل هتل اسپیناس پالاس تهران امضا شد.

ایران و روسیه تاکنون ۱۷ نشست در قالب کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه برگزار کردند که در این نشست‌ها اسناد مختلفی تهیه شده و به امضای رؤسای مسئول دو کشور رسیده است.

کد خبر 638071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =