پروژه تأمین خوراک واحد بودارکننده پالایشگاه اول پارس جنوبی به بهره‌برداری رسید

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی از تکمیل پروژه تأمین و افزایش ظرفیت واحد بودارکننده پالایشگاه اول از پالایشگاه سوم پارس جنوبی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، احمد باهوش گفت: پروژه تأمین خوراک واحد بودارکننده پالایشگاه اول از پالایشگاه سوم با اقدام‌های شاخص و نوآوری، با هدف افزایش ظرفیت واحد بودارکننده در کوتاه‌ترین بازه زمانی با موفقیت راه‌اندازی شد.

وی تصریح کرد: با انجام موفقیت‌آمیز این پروژه، تولید کنونی ۵۵۰ تن در سال به سالانه ۸۰۰ تن می‌رسد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: در این پروژه بسیار مهم و راهبردی بیش از ۱۶۰۰ متر خط لوله طراحی و اجرایی شده و خوراک این واحد از میعانات گاز پالایشگاه سوم تأمین می‌شود.

باهوش توضیح داد: این واحد بودارکننده گاز، دومین واحد بودارکننده گاز در دنیا و نخستین واحد بودارکننده در خاورمیانه است.

وی ادامه داد: انتظار است با تلاش و کار شبانه‌روزی کارکنان، با دریافت خوراک از پالایشگاه سوم پارس جنوبی بتوانیم ظرفیت را تا ۴۰، ۴۵ درصد افزایش دهیم.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی: این واحد در سال نخست (۱۳۹۷)، ۳۵ تن تولید داشت و تولید آن در سال دوم به ۱۲۵ تن، سال سوم به ۴۳۴ و سال چهارم (۱۴۰۰) به ۴۹۴ تن رسید و از ابتدای امسال تا پایان‌ دی‌ماه ۴۲۵ تن تولید به ثبت رسیده است.

باهوش بیان کرد: انتظار داریم با انجام اقدام‌های شاخص تکمیلی و مهم در این پروژه، سال آینده به تولید ۶۳۶ تن ماده بودارکننده و به ظرفیت بالای هزار تن برسیم.

وی اظهار کرد: ۲۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه و سرمایه‌گذاری شده و در بازه زمانی یک ساله، ۶۰ میلیارد تومان، حدود یک میلیون دلار برای کشور صرفه‌جویی اقتصادی در پی دارد.

پروژه تأمین خوراک واحد بودارکننده پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی به بهره‌برداری رسید

سخاوت اسدی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس نیز در سخنانی گفت: بهره‌برداری از پروژه افزایش خوراک واحد بودارکننده با تلاش و خلاقیت متخصصان و کارکنان ارزشمند مجتمع، کار بسیار بزرگ و ارزشمندی برای شکوفایی چرخه اقتصادی کشور است.

وی افزود: باید از همه ظرفیت‌ها برای تداوم تولید و قطع وابستگی‌ها به کشورهای خارج استفاده کرد و اکنون شاهد هستیم کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی در این مسیر گام‌ها و دستاوردهای خوبی داشته‌اند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس تصریح کرد: افتتاح پروژه افزایش خوراک واحد بودارکننده پالایشگاه اول از پالایشگاه سوم کاری بسیار بزرگ برای عزت و اقتدار کشور است و این دستاورد بزرگ و ارزشمند را به مدیرعامل، متخصصان و کارکنان این مجموعه تبریک می‌گویم.

اسدی به حوادث اخیر و اقدام خرابکارانه دشمنان این کشور اشاره و بیان کرد: تلاش و همت شبانه‌روزی شما کارکنان این مجموعه در روزهای سرد سال، به‌ویژه مسائل و مشکلاتی که بنا بر خباثت و نیرنگ شوم دشمنان این مرزوبوم اتفاق افتاد و قصد بر هم زدن امنیت و آسایش کشور و مردم عزیزمان را داشتند، بسیار ارزشمند و ماندگار است و همه تلاشگران در سکوها، پالایشگاه‌ها، خطوط انتقال گاز و شبکه گاز استانی نقشه شوم و پلید دشمنان را خنثی کردند.

کد خبر 638136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =