تأسیسات تقویت فشار گاز شهید باقری (خورموج) آماده بهره‌برداری رسمی شد

متخصصان شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با همکاری منطقه ۱۰ عملیات انتقال گاز موفق به انجام آزمون ۷۲ ساعته در تأسیسات تقویت فشار گاز شهید باقری (خورموج) شدند تا این ایستگاه در آستانه بهره‌برداری قرار گیرد.

به گزارش شانا، صمد رحیمی، مجری طرح تأسیسات تقویت فشار گاز در شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران این دستاورد را برگ زرینی در دفتر افتخارات صنعت گاز ایران توصیف و اظهار کرد: ایستگاه تقویت فشار گاز شهید باقری (خورموج ۶) با ظرفیت انتقال روزانه ۱۱۰ میلیون مترمکعب گاز، اکنون با دو واحد توربوکمپرسور و ظرفیت ۶۲ میلیون مترمکعب گاز پس از موفقیت در آزمون ۷۲ ساعته به خط ششم سراسری گاز متصل شد.

وی ادامه داد: این تأسیسات در استان بوشهر روی مسیر خط لوله ششم سراسری گاز احداث شده و با آرایش سه توربو کمپرسور ایرانی فعال و یک دستگاه رزرو، اطمینان از پایداری شبکه انتقال را به ارمغان می‌آورد.

مجری طرح تأسیسات تقویت فشار گاز در شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تأسیسات تقویت فشار گاز شهید اخلاقی (آب‌پخش) که روی خط ششم سراسری قرار دارد نیز در روزهای آینده وارد آزمون ۷۲ ساعته شود.

به گفته رحیمی، با بهره‌برداری از ایستگاه‌های تقویت فشار گاز شهید باقری (خورموج) و شهید اخلاقی (آب‌پخش)، جریان گاز ارسالی از عسلویه به جنوب غرب در خوزستان و سپس مناطق غربی کشور پایدارتر از پیش خواهد شد.

کد خبر 638148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =