جی‌ئی‌سی‌اف می‌تواند کانون مقابله با چالش‌های فراگیر در بخش انرژی باشد

وزیر انرژی بولیوی با بیان اینکه ما در آستانه بحرانی بین‌المللی در حوزه انرژی قرار داریم، گفت: جی‌ئی‌سی‌اف می‌تواند کانون مقابله چالش‌های فراگیر انرژی باشد و نقشی فعال و مؤثر بازی کند.

به گزارش خبرنگار شانا، فرانکلین مولینا اورتز امروز (جمعه، ۱۱ اسفندماه) در نشست فوق‌العاده وزارتی ویژه برگزاری هفتمین نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز در الجزایر با بیان اینکه در فضای جهانی چالش‌های زیادی وجود دارد و ما در آستانه یک بحران جهانی انرژی قرار داریم، اظهار کرد: در این شرایط باید بسیار محتاط عمل کنیم، زیرا با در نظر گرفتن بحران‌های اروپا و خاورمیانه این احتیاط عاقلانه است.

وی افزود: جی‌ئی‌سی‌اف می‌تواند کانون مقابله با این چالش‌های فراگیر باشد و نقش فعال و موثری بازی کند.

وزیر انرژی بولیوی با اشاره به اینکه تولید گاز مهم است، اما توزیع گاز هم باید عادلانه انجام شود، گفت: ما در بولیوی افزایش تولید انرژی را تا سال ۲۰۵۰ تدوین کرده‌ایم، انرژی‌های تجدیدپذیر و افزایش دسترسی مردم بولیوی به انرژی را نیز در دستور کار داریم.

وی با تأکید بر اینکه فرصت‌های فراوانی برای پیشرفت صنعت ما در این حوزه وجود دارد، اظهار کرد: باید در تأمین انرژی انعطاف‌پذیر عمل کنیم.

به گزارش شانا، نشست فوق‌العاده وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو جی‌ئی‌سی‌اف با هدف آماده‌سازی اسناد اساسی از جمله بیانیه برای روز نشست سران کشورهای عضو این نهاد (شنبه، ۱۲ اسفندماه) امروز (جمعه، دهم اسفندماه) در الجزیره پایتخت الجزایر با حضور جواد اوجی، وزیر نفت برگزار شد.

هفتمین نشست سران دولت‌ها و کشورهای عضو مجمع کشورهای صادرکننده گاز فردا (شنبه، ۱۲ اسفندماه) برگزار می‌شود.

کشورهای الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو، امارات و ونزوئلا، ۱۲ عضو اصلی جی‌ئی‌سی‌اف هستند و آنگولا، جمهوری آذربایجان، عراق، مالزی، موریتانی، موزامبیک و پرو به‌عنوان ناظر در مجمع کشورهای صادرکننده گاز شرکت می‌کنند.

اعضای مجمع کشورهای صادرکننده گاز ۳۹ درصد از تولید گاز جهان، ۶۹ درصد از ذخایر گازی جهان، ۴۰ درصد از انتقال گاز با خط لوله و ۵۱ درصد از تجارت گاز طبیعی مایع‌شده (ال‌ان‌جی) را در اختیار دارند.

کد خبر 638195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =