ونزوئلا و ترینیداد و توباگو برای تولید و صادرات گاز قراردادی ۳۰ساله امضا کردند

وزیر انرژی ترینیداد و توباگو گفت: ونزوئلا و ترینیداد و توباگو برای تولید و صادرات گاز در دسامبر گذشته پس از مذاکراتی طولانی قراردادی ۳۰ ساله امضا کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، استوارتریچارد یانگ امروز (جمعه، ۱۱ اسفندماه) در نشست فوق‌العاده وزارتی ویژه برگزاری هفتمین نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز در الجزایر با تأکید بر اینکه گاز طبیعی نقشی مهم درباره دوره گذار از تغییرات اقلیمی باز می‌کند، اظهار کرد: هرچند کشور ما کوچک است، اما امیدواریم نقشی سازنده در آمریکای لاتین و حوزه کارائیب و حتی اروپا بازی کنیم.

وی با بیان اینکه تصمیم‌های بعضی از کشورهای توسعه‌یافته روی مردم ما تأثیر فوری می‌گذارد و آنها هیچ توجهی به این آثار ندارند، تصریح کرد: برادران ما در کشورهای آفریقایی با منابع خودشان باید بتوانند پیشرفت کنند.

وزیر انرژی جمهوری ترینیداد و توباگو اظهار کرد: در دسامبر گذشته پس از تلاش‌های زیاد، ونزوئلا و ترینیداد و توباگو قراردادی ۳۰ ساله برای تولید و صادرات گاز امضا کردند تا از این طریق بتوانیم منابع کشورمان را توسعه دهیم و رو به جلو حرکت کنیم.

نشست فوق‌العاده وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو جی‌ئی‌سی‌اف با هدف آماده‌سازی اسناد اساسی از جمله بیانیه برای روز نشست سران کشورهای عضو این نهاد (شنبه، ۱۲ اسفندماه) امروز (جمعه، دهم اسفندماه) در الجزیره پایتخت الجزایر با حضور جواد اوجی، وزیر نفت آغاز به‌کار کرد.

هفتمین نشست سران دولت‌ها و کشورهای عضو مجمع کشورهای صادرکننده گاز فردا (شنبه، ۱۲ اسفندماه) برگزار می‌شود.

کد خبر 638199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =