برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارشناسان وزارت انرژی تاجیکستان

دوره‌های تخصصی آموزشی مراحل مقدماتی زمین‌شناسی، اکتشاف تا مراحل تکمیلی حفاری و استخراج و بهره‌برداری نفت برای کارشناسان وزارت انرژی تاجیکستان در مرکز آموزش فنی تخصصی نفت اصفهان برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، رضا شریفی، رئیس مرکز آموزش فنی تخصصی نفت اصفهان در آیین گشایش دوره‌های تخصصی آموزشی برای کارشناسان وزارت انرژی تاجیکستان ضمن خوشامدگویی به مهمانان و برشمردن سوابق و اشتراکات فرهنگی، دینی و تاریخی بین دو کشور فارسی‌زبان ایران و تاجیکستان، بر اهمیت توسعه روابط و همکاری‌های دوجانبه در همه زمینه‌ها تأکید کرد.

وی وجود فرهنگ و زبان مشترک را دو عامل مهم و تأثیرگذار برای نزدیکی بین دو کشور و زمینه‌ساز روابط سازنده این دو کشور دوست و همسایه برشمرد.

رئیس مرکز آموزش فنی - تخصصی نفت اصفهان ضمن برشمردن ویژگی‌های تاریخی و فرهنگی ممتاز شهر اصفهان، همچنین توانمندی‌های موجود در سطح مرکز آموزش اصفهان، درباره برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز صنعت نفت در زمینه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه‌های اتوماسیون صنعتی، کنترل، ابزار دقیق و امنیت سایبری گفت: امروزه بیشتر نیاز آموزشی مورد نیاز صنعت نفت ایران در داخل تأمین می‌شود و این مرهون حمایت از نیروی انسانی متخصص، شایسته‌گزینی و شایسته‌پروری در صنعت نفت و توجه به توان متخصصان داخلی است.

شریفی با اشاره به ظرفیت‌های فنی و مهندسی، صنعتی، علمی و آموزشی کشورمان، در ساخت و بومی‌سازی تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت، این توانمندی را برای کمک به کارشناسان وزارت انرژی کشور تاجیکستان بسیار مهم ارزیابی کرد.

وی برنامه‌های آموزشی طرح‌ریزی‌شده برای این گروه در مدت حضور در مرکز آموزش اصفهان را که شامل مراحل مقدماتی زمین‌شناسی، اکتشاف تا مراحل تکمیلی حفاری و استخراج و بهره‌برداری نفت می‌شود، تشریح و بر استفاده حداکثری از این دوره‌ها و هم‌افزایی بیشتر در زمینه افزایش همکاری‌های آموزشی بین دو کشور تأکید کرد.

کد خبر 638773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =