نخستین همایش ملی توسعه آینده‌نگری در صنعت پتروشیمی برگزار شد

نخستین همایش ملی توسعه آینده‌نگری در صنعت پتروشیمی در محل دانشگاه امام صادق (ع) با حضور معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و مدیران عمل شرکت‌های پتروشیمی و نمایندگان هلدینگ‌های فعال در صنایع پتروشیمی کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شانا، نخستین همایش ملی توسعه آینده‌نگری در صنعت پتروشیمی امروز (پنجشنبه، ۱۷ اسفندماه) با حضور مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی و نمایندگان هلدینگ‌های فعال در صنایع پتروشیمی کشور در دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد.

در ادامه این همایش محمدرضا فرج‌الهی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی مرجان با بیان اینکه بخشی از توسعه آینده‌نگری با نگاه به گذشته و حال شکل می‌گیرد، گفت: شرکت پتروشیمی مرجان تولیدکننده متانول و دارای ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن محصولات متنوع است.

وی افزود: مزیت کشور ما انرژی است و باید از آن بهره‌مند شویم و اگر می‌خواهیم صنعت پتروشیمی در آینده هم بر همین روال صحیح پیش رود، باید به گذشته نگاه کنیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مرجان اظهار کرد: سرمایه‌گذاری اصلی ما باید در بخش خوراک باشد.

علی ذولفی، معاون برنامه‌ریزی راهبردی وسرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) در ادامه تصریح کرد: هم‌اکنون محصولاتی با حجم بالا و پیچیدگی کم در صنایع پتروشیمی توسعه داده شده است.

وی افزود: در هلدینگ تاپیکو چند محصول میانی را معرفی کرده‌ایم و پروژه‌ها در حال انجام است، در حوزه بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) هم دو پروژه را معرفی کرده‌ایم.

در ادامه حسین هاشمی، مدیرعامل پتروشیمی دنا با بیان اینکه هم‌اکنون یکی از مهم‌ترین مسائل صنایع پتروشیمی موضوع آینده‌نگری است، گفت: ترسیم چشم‌اندازی مناسب برای این آینده این صنعت اهمیت بالایی دارد و بخش خصوصی به‌عنوان رکن اصلی حرکت اقتصادی به‌شمار می‌آید و  اکنون سهم قابل‌توجهی از صنعت پتروشیمی در اختیار صندوق‌های بازنشستگی و بخش خصوصی است.

کد خبر 638787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =