لزوم ایجاد ارزش‌افزوده مطلوب در بخش پایین‌دست صنایع پتروشیمی

رئیس دانشکده اقتصاد و معارف اسلامی دانشگاه امام صادق گفت: باید به صنایع پتروشیمی در پایین‌دست توجه کنیم، زیرا این حوزه می‌تواند ارزش‌افزوده مطلوبی را ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار شانا، مهدی صادقی‌شاهدانی امروز (پنجشنبه، ۱۷ اسفندماه) در نخستین همایش ملی توسعه آینده‌نگری در صنعت پتروشیمی با بیان اینکه تمرکز مطالعاتی ما در اندیشکده نفت و انرژی اقتصاد پتروشیمی است، اظهار کرد: اقتصاد پتروشیمی می‌تواند چالش‌های نظام اقتصادی کشور را برطرف کند.

وی با اشاره به بازار ارز گفت: اگر صنعت پتروشیمی و منابعی که در بازار ارز تزریق می‌کند نبود بازار ارز از این آشفته‌تر می‌شد.

رئیس دانشکده اقتصاد و معارف اسلامی دانشگاه امام صادق ادامه داد: امروزه بسیاری از بنگاه‌های پتروشیمی در ذیل صندوق‌های بازنشستگی هستند و این صندوق‌ها بخش قابل‌توجهی از پرداختی‌های خود را از حوزه پتروشیمی تأمین می‌کنند.

صادقی‌شاهدانی با بیان اینکه اگر صنعت پتروشیمی می‌خواهد آینده داشته‌ باشد باید متفاوت از گذشته عمل کند، گفت: پاشنه آشیل این صنعت منابع سرمایه‌گذاری است.

وی با اشاره به اینکه باید در تکمیل زنجیره ارزش سرمایه‌گذاری کنیم، افزود: صنعت پتروشیمی نه‌تنها باید صندوق‌های بازنشستگی و بازار ارز را پشتیبانی، بلکه باید خودش را پشتیبانی کند.

رئیس دانشکده اقتصاد و معارف اسلامی دانشگاه امام صادق با بیان اینکه برای تأمین خوراک پتروشیمی‌ها به‌طور جدی فکر کنیم، گفت: نباید خوراک این بنگاه‌های اقتصادی قطع شود، زیرا با آسیب جدی روبه‌رو می‌شوند.

صادقی‌شاهدانی افزود: اگر به الگوی مطلوب برای آینده در صنعت پتروشیمی دست‌ یابیم، همه چالش‌های این صنعت رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه مجتمع‌های پتروشیمی برای دستیابی به ظرفیت اقتصادی خود باید خوراک لازم را داشته‌ باشد، گفت: اگر لازم باشد برای تأمین خوراک این واحدها گاز را وارد کنیم.

رئیس دانشکده اقتصاد و معارف اسلامی دانشگاه امام صادق گفت: باید به صنایع پتروشیمی در پایین‌دست توجه کنیم، زیرا این حوزه می‌تواند ارزش‌ افزوده مطلوبی را ایجاد کند.

کد خبر 638778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =