قدردانی رئیسی از وزیر نفت برای اجرای طرح ملی فشارافزایی پارس جنوبی

رئیس‌جمهوری در نشست هیئت وزیران از وزیر نفت درباره قراردادهای اجرایی طرح ملی فشارافزایی میدان مشترک گازی پارس جنوبی قدردانی کرد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی روز یکشنبه (۲۰ اسفندماه) در نشست هیئت دولت از گزارش جواد اوجی درباره امضای قرارداد فشارافزایی در میدان پارس جنوبی با چهار شرکت ایرانی قدردانی کرد.

وزیر نفت در این نشست در گزارش خود به رئیس‌جمهوری با بیان اینکه این اقدام باید هشت سال پیش و در زمان دولت گذشته انجام می‌شد، گفت: کشورهای همسایه این اقدام را با کمک شرکت‌های خارجی انجام داده‌اند، اما چهار شرکت بزرگ ایرانی طرف قرارداد اجرای این پروژه متعهد شده‌اند از همه ظرفیت‌های داخلی برای اجرای این قرارداد استفاده کنند.

وی افزود: با اجرای این قرارداد ۹۰ تریلیون فوت‌مکعب گاز از میدان مشترک پارس جنوبی برداشت می‌شود که می‌تواند نیاز همه کارخانه‌ها و صنایع کشور را تأمین کند.

اوجی با بیان اینکه با اجرای این طرح ۲ میلیارد بشکه میعانات گازی نیز برداشت خواهد شد، تصریح کرد: با آغاز عملیات اجرایی این طرح ده‌ها هزار فرصت شغلی هم ایجاد خواهد شد.

وزیر نفت درباره میدان‌های نفتی جفیر و سپهر که روز جمعه هفته گذشته (۱۸ اسفندماه) با دستور رئیس‌جمهوری به شکل رسمی بهره‌برداری شدند نیز اظهار کرد: آماده‌سازی این میدان‌ها تا پیش از این دولت تنها ۱۵ درصد پیشرفت داشت که در مدت دو سال و نیم گذشته با تلاش جهادی مسئولان و متخصصان وزارت نفت تکمیل و بهره‌برداری شد.

کد خبر 638984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =