طرح ملی فشارافزایی پارس جنوبی راهکاری برای جبران ناترازی‌های حوزه گاز است/ تحریم‌ها مانع رشد و توسعه صنعت نفت و گاز نشد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: امضای قرارداد طرح ملی فشارافزایی میدان مشترک گازی پارس جنوبی نشان داد تحریم‌ها مانع رشد و توسعه صنعت نفت و گاز نشده است.

هادی بیگی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، به طرح مهم و راهبردی فشارافزایی میدان مشترک گازی پارس جنوبی اشاره و اظهار کرد: چنین طرح مهمی باید زودتر از اینها اجرایی می‌شد، زیرا تأخیر در این زمینه تأثیر قابل‌توجهی بر تأمین گاز و میعانات گازی مورد نیاز کشور دارد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه وزارت نفت استفاده حداکثری از توان داخلی برای توسعه صنعت نفت و گاز را در دستور کار قرار داده است، افزود: استفاده از توانمندی شرکت‌های داخلی در توسعه صنعت نفت و گاز بیانگر آن است که تحریم در این بخش کارساز نخواهد بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر اینکه قرارداد طرح ملی فشارافزایی میدان مشترک گازی پارس جنوبی راهکاری برای جبران ناترازی‌های حوزه گاز است، تصریح کرد: تلاش وزارت نفت برای تعیین تکلیف میدان‌های مشترک با استفاده از توان داخلی ستودنی است، همچنین این طرح فرصت‌های شغلی بسیاری را هم ایجاد خواهد کرد.

بیگی‌نژاد اظهار کرد: گروه نفت و گاز از ابتدای سال تاکنون رشد اقتصادی بالایی را ثبت کرده که بی‌سابقه بوده است. امیدواریم این رشد در سال آینده نیز ادامه‌ یابد.

با اجرای طرح ملی فشارافزایی میدان مشترک گازی پارس جنوبی با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری، مقدار افزایش برداشت گاز و میعانات گازی به‌ترتیب ۹۰ تریلیون فوت مکعب (TCF) و ۲ میلیارد بشکه خواهد شد که در نتیجه حدود ۹۰۰ میلیارد دلار برای کشور درآمد به همراه خواهد داشت.

کد خبر 639032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =