جلوگیری از سوختن روزانه ۳۰ میلیون فوت مکعب گاز مشعل در میدان آزادگان شمالی

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان ضمن تشریح اقدام‌های این شرکت به‌منظور جلوگیری از سوختن گازهای مشعل گفت: روزانه بیش از ۳۰ میلیون فوت مکعب گاز مشعل از میدان آزادگان شمالی به ان‌جی‌ال ۳۲۰۰ ارسال و از سوختن آن جلوگیری می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز اروندان، عبدالله عذاری‌اهوازی روز دوشنبه (۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲) درباره جمع‌آوری گازهای مشعل اظهار کرد: به‌منظور حفظ محیط زیست و تأکیدهای رئیس جمهوری، وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران برای حذف گازهای مشعل اقدام‌های قابل توجهی در شرکت نفت و گاز اروندان در مناطق دارخوین، آزادگان شمالی و غرب کارون انجام شده است.

وی افزود: پس از راه‌اندازی ان‌جی‌ال ۳۲۰۰ روزانه حدود ۳۰ میلیون فوت مکعب گاز مشعل از آزادگان شمالی به سمت این تأسیسات ارسال و از سوختن آن جلوگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با بیان اینکه سوختن گاز در مشعل آزادگان شمالی در حد پیلوت و به منظور حفظ ایمنی است، گفت: خوشحالیم که با تلاش همکارانم در سالروز ملی شدن صنعت نفت با راه‌اندازی کمپرسور این کارخانه نخستین مشعل میدان‌های‌ غرب کارون خاموش شد و طی قراردادی که با هلدینگ خلیج فارس داریم بناست با احداث یک خط لوله از غرب کارون به ان‌جی‌ال ۳۲۰۰ گازهای مشعل این منطقه نفتی نیز به این کارخانه ارسال شود.

عذاری‌اهوازی ادامه داد: در منطقه دارخوین نیز کارهای بزرگی انجام شده است و مقداری از گازهای همراه نفت برای افزایش فشار به مخزن تزریق می‌شود. همچنین با انجام اصلاحات و تعمیرات تخصصی در تأسیسات دارخوین مقدار سوختن گاز به‌واسطه مشعل از روزانه ۷۰ میلیون فوت مکعب به تنها ۵ میلیون فوت مکعب کاهش داده شده است و طی همان قرارداد با هلدینگ خیلج فارس باقیمانده گاز به پالایش گاز هویزه خلیج فارس منتقل خواهد شد.

وی بیان کرد: در تلاشیم تا یک یا دو سال آینده هیچ گازی در تأسیسات شرکت نفت و گاز اروندان سوخته نشود و با توسعه ان‌جی‌ال ۳۲۰۰ و تکمیل فازهای دیگر گازهای همراه نفت به این کارخانه ارسال و به گاز خشک و متان تبدیل شده و ضمن افزایش تولید گاز شهری بخشی از خوراک پتروشیمی‌ها را نیز تأمین کند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: گازهای همراه نفت در پتروشیمی‌ها به محصولات دیگر تبدیل شده و سبب ایجاد ارزش افزوده خواهد شد و این موضوع همسو با بیانات مقام معظم رهبری بوده و تبدیل این گازها به محصولات دیگر مصداق جلوگیری از خام‌فروشی است.

کد خبر 639283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =