۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱
  • کد خبر: 639429
قیمت نفت افزایش یافت

احتمال گسترش تنش‌های خاورمیانه قیمت‌های نفت را در روز چهارشنبه افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، افزایش تهدیدهای مربوط به عرضه به‌دلیل حمله‌های پهپادی مداوم اوکراین به پالایشگاه‌های نفت روسیه و احتمال گسترش تنش‌ها در خاورمیانه سبب شد قیمت‌های نفت روز چهارشنبه (۱۵ فروردین‌ماه) افزایش یابد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال برای ماه ژوئن روز چهارشنبه تا ساعت ۹ و ۲ دقیقه به وقت گرینویچ با ۱۶ سنت معادل ۰.۱۸ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا (WTI) برای ماه مه نیز روز چهارشنبه با ۱۱ سنت معادل ۰.۱۳ درصد افزایش با قیمت ۸۵ دلار و ۲۶ سنت برای هر بشکه معامله شد.

قیمت دو شاخص برنت و دابلیوتی‌آی هر دو در معامله‌های روز سه‌شنبه (۱۴ فروردین‌ماه) با ۱.۷ درصد افزایش به بالاترین سطح از ماه اکتبر تاکنون رسید.

تاماس وارگا، تحلیلگر انجمن نفت پی‌وی‌ام، درباره افزایش قیمت‌نفت در روز سه‌شنبه گفت: بالا گرفتن تنش‌ها در این دو منطقه، قیمت‌های آتی هر دو نوع نفت خام را به بالاترین سطح در سال ۲۰۲۴ میلادی رساند.

دور تازه حمله‌های پهپادهای اوکراینی به پالایشگاه‌های روسیه و در نتیجه تهدید توقف ظرفیت پالایش بیشتر در این کشور سبب افزایش قیمت‌های نفت در روز سه‌شنبه شد.

گسترش درگیری‌ها در خاورمیانه که بیشتر کشورهای تولیدکننده نفت را در خود جای داده است، می‌تواند باعث اختلال در عرضه شود.

بر اساس یک سند داخلی بررسی‌شده ازسوی رویترز، شرکت دولتی پمکس مکزیک از واحد تجاری خود خواسته است به‌دلیل آماده شدن برای پالایش نفت تولیدشده در این کشور در پالایشگاه تازه «دوس بوکاس»، صادرات نفت خام خود را در ماه جاری تا ۴۳۶ هزار بشکه در روز کاهش دهد.

در همین حال، به‌دنبال زمین‌لرزه روز چهارشنبه در تایوان که شدیدترین زمین‌لرزه در دست‌کم ۲۵ سال اخیر به‌شمار می‌رود، پتروشیمی فورموسا به‌عنوان یک اقدام احتیاطی برای مدت کوتاهی فعالیت پالایشگاه مایلیائو خود را متوقف کرد، اما از آن زمان تاکنون فعالیت این پالایشگاه ازسر گرفته شده است.

سرمایه‌گذاران همچنین منتظر نشست وزارتی اوپک‌پلاس هستند که ساعت ۱۱ به وقت گرینویچ برگزار می‌شود.

سه منبع آگاه اعلام کردند که بعید است تغییرهایی در برنامه تولید نفت ائتلاف اوپک‌پلاس توصیه شود، زیرا اعضای این گروه پیش‌تر تصمیم گرفته بودند برنامه کنونی کاهش تولید نفت را تا ماه ژوئن ادامه دهند.

کد خبر 639429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =