بهره‌گیری از توان دانش‌بنیان‌ها برای تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی‌ها و پتروپالایشی‌ها

سخنگوی دولت با بیان اینکه وزارت نفت مکلف به ایجاد، راه‌اندازی و تکمیل زنجیره ارزش مجتمع‌های پتروشیمی و پتروپالایشگاهی با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در داخل کشور است، گفت: این اقدام همسو با حمایت هرچه بیشتر از دانش‌بنیان‌هاست.

به گزارش شانا، علی بهادری‌جهرمی امروز (چهارشنبه، ۱۵ فروردین‌ماه) در حاشیه نشست هیئت دولت از تصویب نخستین اساسنامه سازمان توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری در حوزه علم و فناوری توسط هیئت وزیران خبر داد و اظهار کرد: مطابق این اساسنامه، نخستین سازمان توسعه‌ای فناوری در پارک علم و فناوری پردیس مجوز پیدا کرد در همه حوزه‌های مالی، سرمایه‌گذاری، مشارکت اقتصادی و افزایش دامنه تأثیرگذاری فعالیت‌ها را زیر نظر یک شرکت مستقل اداره کند.

وی افزود: این مقدمه‌ای است برای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان برای همه مجموعه‌های دانش‌بنیان که زیر نظر وزارتخانه‌ها فعالیت می‌کنند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه سه آیین‌نامه دیگر در حوزه نخبگان داشتیم، تصریح کرد: آیین‌نامه جذب و نگهداری سرمایه انسانی استعدادهای برتر در دستگاه‌های اجرایی اصلاح شد تا حمایت مؤثرتری از این نخبگان داشته باشیم. دو آیین‌نامه دیگر در حوزه وزارت کشور و وزارت نفت اصلاح شد و موانع پیش راه آنها برداشته شد.

بهادری‌جهرمی اظهار کرد: وزارت نفت مکلف شد نسبت به ایجاد و راه‌اندازی و تکمیل زنجیره ارزش مجتمع‌های پتروشیمی و پتروپالایشگاهی با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در داخل کشور اقدام کند، یا از طریق صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت، سازوکاری برای انواع ضمانت‌نامه‌ قراردادی برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی در حوزه صنعت نفت داشته باشد تا با سرعت بیشتری برای جهش تولید از مجموعه‌های تولیدی داخلی به‌ویژه مجموعه‌های دانش‌بنیان داشته باشند.

کد خبر 639430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =