۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۰
  • کد خبر: 639433
تکذیب نشت نفت در میدان کاشاگان قزاقستان

مجری طرح برداشت نفت از میدان کاشاگان قزاقستان نشت نفت در این میدان بزرگ فراساحلی را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مجری طرح برداشت از میدان فراساحلی کاشاگان قزاقستان روز سه‌شنبه (۱۴ فروردین‌ماه) با رد گزارش‌هایی مبنی بر نشت نفت در نزدیکی این میدان، اعلام کرد تأسیسات این میدان نفتی مانند همیشه در حال فعالیت هستند.

گلوبس، سازمان زیست‌محیطی این کشور آسیای مرکزی، اوایل روز سه‌شنبه اعلام کرد تصاویر ماهواره‌ای نشت بزرگ نفت در شمال دریای خزر در نزدیکی میدان کاشاگان را ثبت کرده است.

گالینا چرنوا، مدیر سازمان گلوبس، با استناد به تصاویری از ماهواره سنتینل-1A اروپا، در حساب فیس‌بوک خود نوشت: لکه‌ای به مساحت حدود ۷ کیلومتر مربع (۲.۷ مایل مربع) ایجاد شده است.

اما کنسرسیوم عملیات شمال خزر (NCOC) که بخش عمده سهام آن متعلق به شرکت‌های نفتی غربی است و اجرای این میدان نفتی را به‌عهده دارد، گفت این تصاویر ماهواره‌ای پدیده‌های طبیعی و متفاوتی را نشان می‌دهند و در تصاویر بعدی از همان مکان مورد غیرعادی مشاهده نشده است.

این شرکت همچنین اعلام کرد که این منطقه را بررسی کرده و هیچ‌گونه نابسامانی در آن نیافته است.

توسعه میدان کاشاگان، یکی از بزرگ‌ترین میدان‌های نفتی قزاقستان، به‌عهده کنسرسیوم شرکت عملیات شمال خزر و متشکل از شرکت‌های شل، انی، توتال‌انرژی و اکسون موبیل است.

اداره زیست‌بوم منطقه آتیرائو قزاقستان که هم‌مرز با دریای خزر است نیز اعلام کرد از محل تولید نفت بازرسی و نمونه‌برداری خواهد کرد.

کد خبر 639433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =