همکاری بانک‌ها با هلدینگ انرژی‌سپهر، زمینه‌ساز توسعه پایین‌دست صنعت پتروشیمی

مدیرعامل هلدینگ انرژی‌سپهر همکاری امروز بانک‌ها با این مجموعه برای تأمین مالی تکمیل پروژه‌ها را زمینه‌ساز توسعه بخش راهبردی پایین‌دست صنعت پتروشیمی دانست.

به گزارش شانا به نقل از هلدینگ انرژی‌سپهر، نشست مشترک این هلدینگ با مدیران بانک ملت با حضور مدیران‌عامل پتروشیمی‌های سبلان، دنا و مدیران ارشد بانک ملت برگزار و بر مشارکت این بانک در تکمیل پروژه‌ها، ارائه تسهیلات و امضای تفاهم‌نامه همکاری تأکید شد.
 
علی یاری، مدیرعامل انرژی‌سپهر در این نشست گفت: باتوجه به تولید پتروشیمی سبلان و پس از تکمیل دو طرح دنا و سیراف انرژی، سالانه ۵ میلیون تن متانول به سبد تولیدی پتروشیمی ایران اضافه خواهد شد و در عمل یک زمینه مناسب برای توسعه زنجیره پایین‌دست صنعت پتروشیمی به عنوان هدف متعالی نظام ایجاد می‌شود از این رو همکاری امروز بانک‌ها با انرژی‌سپهر، زمینه‌ساز توسعه بخش راهبردی پایین‌دست خواهد بود.

وی افزود: هم‌زمان با بهره‌برداری دنا و سیراف انرژی طی دوسال آینده، اجرای ۲ طرح پایین‌دست نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت تا ضمن صادارت متانول، هدف غایی هلدینگ در تبدیل این محصول به ارزش افزوده بالاتر نیز عملیاتی شود.

مدیرعامل انرژی‌سپهر ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، طرح دنا امسال و طرح سیراف انرژی نیز در سال آتی تکمیل می‌شود و هم‌زمان احداث مجتمع تولید اسیداستیک در زمین شرکت شیمیایی لاوان نیز با جدیت دنبال خواهد شد تا این هلدینگ از حالت تک محصولی خارج و هم‌زمان گام‌های آینده برای تکمیل مطالعات ساخت دومین مجتمع پایین‌دستی نیز برداشته شود.

رضا کریمی، مدیرعامل پتروشیمی سبلان و حسین هاشمی، مدیرعامل پتروشیمی دنا نیز در این نشست ضمن معرفی کامل شرکت‌های خود، از فرصت‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری در این پتروشیمی‌ها گفتند.

فرشید فرخ‌نژاد، مدیرعامل بانک ملت نیز در این نشست از برنامه این بانک در حمایت از صنعت پتروشیمی به‌عنوان صنعت ارزش‌آفرین گفت و اظهار امیدواری کرد پس از برگزاری نشست‌های کارشناسی، زمینه همکاری مشترک این دو مجموعه در اسرع وقت ممکن شود.

گفتنی است، پس از نشست مشترک همکاری مدیرعامل انرژی‌سپهر با مدیرعامل بانک صادارت در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲، این دومین نشست با مدیران عامل بانک‌های کشور برای تأمین مالی تکمیل پروژه‌های در دست اقدام هلدینگ طی یک‌ماه گذشته به شمار می‌آید.

کد خبر 639445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =