افزایش ۱۱ درصدی سوخت‌رسانی به تهران و استان‌های نیمه شمالی در نوروز ۱۴۰۳

مدیر خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران از رشد ۱۱ درصدی سوخت‌رسانی به تهران و استان‌های شمالی در ایام نوروز با انتقال ۱.۴ میلیارد لیتر فرآورده نفتی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، مجتبی بشارتیان در این باره گفت: در این ایام بر اساس نیاز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و هماهنگی مدیریت برنامه‌ریزی حمل‌ونقل، ذخیره‌سازی موردنیاز در مخازن صورت پذیرفت تا با ارسال به مبادی مصرف و به‌منظور عمل به تعهدات مسئولیت اجتماعی، بستر مناسبی برای هموطنان ایجاد شود.

وی تأکید کرد: در ۱۵ روز نخست امسال، در مجموع یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی به استان‌هایی که از طریق خطوط انتقال نفت این منطقه تغذیه می‌شوند، سوخت‌رسانی شده است.

مدیر خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران، پایش مستمر خطوط لوله در طول مدت تعطیلات و تعمیرات پیشگیرانه، اساسی، به‌موقع و بازرسی خط‌ها قبل از نوروز ۱۴۰۳ را از جمله فعالیت‌های مهم و زیربنایی منطقه برای سوخت‌رسانی مطلوب نام برد و گفت: همکاران تلاشگر واحدهای مختلف عملیاتی، فنی، پشتیبانی و حراست بدون شائبه با کوشش شبانه‌روزی در مراکز انتقال نفت مطابق سنوات گذشته سوخت‌رسانی ایمن با هدف انتقال نفت خام و فرآورده‌ها را در دستور کار قرار دادند.

بشارتیان اضافه کرد: در مسیر خدمت‌رسانی به مسافران پروازی نیز تمهیدات مناسبی اتخاذ شد و به‌طور میانگین روزانه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر سوخت هواپیما تحویل فرودگاه‌های امام و مهرآباد شد.

بر پایه این گزارش، منطقه تهران به‌عنوان یکی از وسیع‌ترین و مهم‌ترین مناطقی است که گستره فعالیت آن سوخت‌رسانی به استان‌های تهران، البرز، قزوین، گیلان، قم و مازندران است، با نیمی از مناطق شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت از جمله مرکزی، اصفهان، شمال‌ غرب، شمال‌ شرق و شمال به‌طور مستقیم اشتراک انتقال دارد و با دارا بودن ۹ مرکز انتقال نفت، چهار تأسیسات، دو ایستگاه فشارشکن و ۲۶ ایستگاه مخابراتی با ۲۲ رشته خط از قطر ۸ تا ۳۰ اینچ و یک‌هزار و ۸۰۰ کیلومتر خطوط لوله به تنهایی تأمین‌کننده سوخت موردنیاز استان و کلانشهر تهران و چند نیروگاه است.

کد خبر 639733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =