قرارداد برداشت داده‌های لرزه‌نگاری دشت مغان امضا شد

قرارداد «برداشت داده‌های لرزه‌نگاری دو بعدی و سه‌بعدی مغان» بین مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و شرکت توسعه انرژی و نفت نگین آفاق کیش «تنکو» امضا شد.

به گزارش شانا به نقل از مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، قرارداد برداشت داده‌های لرزه‌نگاری دوبعدی و سه‌بعدی مغان روز سه‌شنبه (۲۸ فروردین‌ماه) بین مهدی فکور، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و عبدالرسول آقاجانی مدیرعامل شرکت توسعه انرژی و نفت نگین آفاق کیش «تنکو» امضا شد.

فکور در این آیین اظهار کرد: موقعیت جغرافیایی و محیط زیستی پروژه مغان که در گستره‌ شمال و شمال‌غربی کشور قرار دارد، هم به لحاظ شرایط کشاورزی منطقه حائز اهمیت و هم به‌دلیل نزدیکی به مرزهای شمال غربی ایران نیازمند تدوین و تنظیم ملاحظاتی است که افزون بر صرفه‌جویی در زمان و هزینه انجام پروژه، زمینه اشتغال‌زایی و استفاده از ظرفیت‌های بومی را نیز فراهم کند.

وی افزود: فعالیت‌های اکتشافی و عملیاتی باید همسو با انجام مسئولیت‌ اجتماعی سازمان انجام و افزون بر پیشبرد اهداف اکتشافی، سبب ارتقای سواد عمومی افراد بومی شود و با اشتغال‌زایی و استفاده از امکانات محلی معیشت مردم را بهبود بخشیده و رونق اقتصادی در منطقه ایجاد کند.

عبدالرسول آقاجانی، مدیرعامل شرکت تنکو نیز با قدردانی از گروه مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران گفت: سابقه همکاری شرکت تنکو با مدیریت اکتشاف قدمتی بیش از ۱۵ سال دارد و در این مدت همواره پیشرفت و خدمت به صنعت نفت هدف مشترک دو طرف بوده است و امید می‌رود با تکمیل این پروژه نیز گامی دیگر به‌منظور پیشبرد اهداف دو طرف برداشته شود.

این قرارداد با وسعت ۹۰۰ کیلومتر مربع عملیات برداشت لرزه‌نگاری سه‌بعدی و ۱۵۵۰ کیلومتر برداشت لرزه‌نگاری دوبعدی، به ارزش ۱۲ میلیون یورو و حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان در طول زمان دو سال انجام خواهد شد که پس از انجام عملیات‌های لرزه‌نگاری ژئوفیزیکی و پردازش و تفسیر اطلاعات به‌دست‌آمده، سرانجام منتج به روشن شدن موقعیت‌های اکتشافی هیدروکربوری نفت و گاز در ناحیه دشت مغان خواهد شد.

کد خبر 640114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =