۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۸
  • کد خبر: 640673
اتصال ۳۴۲ واحد صنعتی تازه همدان به شبکه گاز کشور

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از بهره‌مندی ۳۴۲ واحد صنعتی تازه از گاز طبیعی خبر داد و گفت: اکنون شهرستان بهار بیشترین مشترک گاز را در بخش صنعتی استان دارد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید الهیاری با اشاره به وجود ۶۸۲ هزار و ۹۳۲ مشترک گاز استان همدان در بخش‌های مختلف توضیح داد: از این تعداد ۴ هزار و ۳۴۶ مشترک در بخش صنعتی هستند.

وی تصریح کرد: از مجموع مشترکان گاز در بخش صنعتی، ۳۴۲ مشترک در سال ۱۴۰۲ به مجموع مشترکان این استان افزوده شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان یادآور شد: بیشترین مشترک گاز استان در بخش صنعتی با تعداد هزار و ۶۵۸ مورد مشترک متعلق به شهرستان بهار است.

الهیاری با اشاره به وجود ۶۸۲ هزار و ۹۳۲ مشترک گاز در بخش خانگی، گفت: از این تعداد ۳ هزار و ۶۰۸ مشترک در سال ۱۴۰۲ به مشترکان گاز استان افزوده شدند.

وی با اشاره به وسعت ۱۹ هزار و ۴۹۳ کیلومترمربعی استان همدان و وجود جمعیت یک میلیون و ۷۳۸ هزار و ۲۳۴ نفری در این استان، تصریح کرد: از این تعداد، ۱۰۰ درصد خانوار شهری و ۹۹.۸ درصد خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان بیان کرد: استان همدان با ۳۱ شهر و هزار و ۷۵ روستا، اکنون در رتبه‎های نخست برخورداری از نعمت گاز قرار دارد.

الهیاری اقدام‌های جهادی شرکت برای گازرسانی به منازل مردم را مرهون جدیت و تلاش شبانه‌روزی کارکنان آن دانست و اظهار کرد: اکنون تعداد ۴۶۵ هزار و ۲۸۲ خانوار شهری و ۲۳۰ هزار و ۸۲۶ خانوار روستایی در سطح این استان مصرف‌کننده گاز طبیعی هستند.

وی با اشاره به اینکه در سطح استان همدان ۶۸۲ هزار و ۹۳۲ مشترک گاز وجود دارد، افزود: از مجموع تعداد مشترکان گاز، ۱۴ هزار و ۸۲ مشترک مربوط به سال ۱۴۰۲ است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان همچنین از مرحله طراحی و انتخاب پیمانکار برای گازدار کردن روستای اردکلو شهرستان ملایر خبر داد و گفت: گازرسانی به روستای چشـمه‌ولد از توابع شهرستان اسدآباد نیز در حال اجراست.

الهیاری بیان کرد: از مجموع مشترک گاز در بخش‌های مختلف، ۳۱ مشترک در بخش آموزشی، هزار و ۶۶۴ مشترک در بخش تجاری، ۳۴۲ مشترک حوزه صنعتی، ۱۴ هزار و ۸۲ مشترک خانگی، ۶۵ مشترک عمومی، ۲۴ مشترک در بخش مذهبی در طول یک سال گذشته به مشترکان گاز افزوده شدند.

وی با بیان اینکه پارسال در همدان ۶ هزار و ۵۶۹ مشترک و در ملایر دو هزار و ۸۳۸ مشترک تازه در بخش‌های مختلف افزوده شده است، گفت: در نهاوند هزار و ۳۹۳ مشترک، ۶۰۳ مشترک در اسدآباد، ۹۰۳ مشترک در بهار، هزار و ۲۵۹ مشترک در تویسرکان، درگزین ۴۶۳ مشترک، ۷۵۴ مشترک در رزن، ۳۵۹ مشترک در فامنین، ۹۸۳ مشترک در کبودرآهنگ در طول ۱۴۰۲ به مشترکان اضافه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان یادآور شد: پس از شهرستان همدان با بیش از ۲۶۱ هزار مشترک گاز، ملایر با بیش از ۱۱۸ هزار و فامنین با بیش از ۱۵ هزار مشترک به ترتیب بیشترین و کمترین مشترک گاز در این استان را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 640673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =