آمادگی شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت برای همکاری با بخش خصوصی

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت گفت: این شرکت آماده همکاری با بخش خصوصی در حوزه بهینه‌سازی و مدیریت مصرف سوخت است.

به گزارش خبرنگار شانا، حسین آب‌نیکی امروز (جمعه، ۲۱ اردیبهشت) در همایش راهکارهای افزایش سهم بخش خصوصی در بازارهای بین‌المللی انرژی که در حاشیه بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد، گفت: صنعت نفت نقش کلیدی و اساسی در اقتصاد کشور دارد. اقتصاد ملی امروز از صنعت نفت تغذیه می‌شود و حوزه‌های مختلف به این صنعت وابسته است، ازاین‌رو هر تغییر و تحولی در این صنعت بر صنایع دیگر نیز اثر می‌گذارد.

وی افزود: خوشبختانه در این دولت تلاش‌های بسیاری در بخش تولید و صادرات نفت و گاز با استفاده از توانمندی بخش خصوصی انجام شده است، اما در موضوع مدیریت مصرف موفق نبوده‌ایم؛ اینکه در این بخش «بهینه‌سازی مصرف انرژی» ظرفیت‌های مناسبی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت تصریح کرد: امروز شدت مصرف انرژی در کشور ما بالاست و بیش از دو برابر استاندارد جهانی مصرف انرژی داریم که این موضوع ناترازی‌های زیادی در این بخش ایجاد کرده است، به‌گونه‌ای که امروز مصرف انرژی کشور معادل ۷ میلیون بشکه نفت خام در روز تخمین زده می‌شود.

آب‌نیکی با بیان اینکه معادل ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام ظرفیت بهینه‌سازی در کشور داریم، گفت: در ساختمان، صنعت، حمل‌ونقل و... مصرف بالای انرژی را شاهد هستیم. ازاین‌رو به نظر می‌رسد تنها راهکار رفع مشکل ناترازی انرژی، مدیریت و بهینه‌سازی مصرف باشد که باید در این حوزه یعنی مدیریت مصرف نیز از توانمندی بخش خصوصی استفاده شود.

وی بیان کرد: شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت امروز تفاهم‌نامه‌هایی با خانه صنعت، معدن و تجارت، فدراسیون انرژی و انجمن ساخت صنایع نفت و نیرو امضا خواهد کرد که در حوزه مدیریت و بهینه‌سازی مصرف سوخت بسیار حائز اهمیت است.

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت گفت: این شرکت آماده همکاری با بخش خصوصی در حوزه بهینه‌سازی و مدیریت مصرف سوخت است.

کد خبر 641385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =