۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۲
  • کد خبر: 642070
گزیده‌های نفتی هفته

شهادت رئیس‌جمهوری و همراهانش در پی حادثه سقوط بالگرد، همدردی بسیاری از مقام‌های بلندپایه صنعت نفت با مردم کشور و ثبت رکورد بیشترین حجم تولید نفت ایران از زمان خروج آمریکا از برجام از مهمترین خبرهای صنعت نفت در هفته جاری بودند.

شهادت رئیس‌جمهوری ایران و یاران همراهش حین خدمت: بالگرد حامل سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری که روز یکشنبه این هفته برای بهره‌برداری چند پروژه صنعتی به استان آذربایجان شرقی رفته بود، به دلیل شرایط نامساعد آب‌وهوایی دچار سانحه شد.

با وجود اعزام ده‌ها گروه امدادی و واکنش سریع برای امداد به رئیس‌جمهوری و همراهانش، تلاش‌ها برای پیداکردن بالگرد سانحه‌دیده به دلیل مه‌آلودبودن هوا و سخت‌گذربودن منطقه جنگلی و کوهستانی، ساعت‌ها به طول انجامید.

سرانجام بامداد دوشنبه (۳۱ اردیبشهت) گروه‌های امدادی مردمی و هلال‌احمر با استفاده از پهپادهای ایرانی ردیاب، بالگرد سانحه‌دیده را کشف کردند و در این سانحه هوایی، سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری و همراهان او از جمله حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امام‌جمعه تبریز، مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی و سرتیم حفاظت رئیس‌جمهوری، خلبانان و کادر پرواز بالگرد به شهادت رسیدند.

رهبر انقلاب در پی این حادثه ناگوار ۵ روز عزای عمومی اعلام کردند  و نشست فوق‌العاده سران قوا نیز برگزار شد. محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهوری هم از سوی رهبر انقلاب به‌عنوان مدیر قوه مجریه انتخاب شد.

تعداد زیادی از شخصیت‌های سیاسی، معاونان وزیر و مدیران صنعت نفت در پی این سانحه، پیام تسلیت صادر کردند.

پیام تسلیت وزیر نفت برای شهادت خادم ملت: جواد اوجی، وزیر نفت کشور نیز که برای افتتاح چند پروژه پالایشی در شهر تبریز حضور داشت، به‌دنبال این سانحه به محل سقوط بالگرد رئیس‌جمهوری رفت و از نزدیک در جریان روند عملیات گروه‌های امدادی قرار گرفت.

وی در پیامی شهادت خادم ملت و «شهید جمهور»، سیدابراهیم رئیسی را تسلیت گفت.

پیام‌های تسلیت دبیرکل اوپک و دبیر کل جی‌ئی‌سی‌اف: هیثم الغیص، دبیرکل اوپک طی پیامی شهادت رئیس جمهوری اسلامی ایران در سانحه هوایی را به خانواده او، مقام معظم رهبری و مردم ایران تسلیت گفت.

محمد حامل، دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) نیز در پیامی شهادت رئیس‌جمهوری و همراهانش در سانحه هوایی را به خانواده‌ او، وزیر نفت و ملت ایران تسلیت گفت.

ثبت بیشترین حجم تولید نفت ایران از زمان خروج آمریکا از برجام: آژانس بین‌المللی انرژی در هفته‌ای که گذشت از افزایش ۵۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران در چهارمین ماه سال جاری میلادی خبر داد و اعلام کرد: تولید روزانه نفت ایران به ۳.۳ میلیون بشکه رسیده است.

براساس تازه‌ترین گزارش ماهانه این آژانس از بازار نفت جهان،‌ کل تولید نفت اوپک در چهارمین ماه سال میلادی جاری، ۲۶ میلیون و ۹۷۰ هزار بشکه در روز اعلام شد.

کد خبر 642070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =