۲۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۸
  • کد خبر: 639738
گزیده‌های نفتی هفته

درخواست رئیس‌جمهوری از وزارت نفت برای بررسی زمینه‌های کاهش مصرف سوخت، توزیع بیش از ۲.۶ میلیارد لیتر بنزین در ایام نوروز، افزایش ۷ درصدی تحویل گاز پتروشیمی‌ها در سال ۱۴۰۲ و قدردانی وزارت جهاد کشاورزی از وزارت نفت برای تأمین کالای اساسی مردم از مهمترین خبرهای صنعت نفت در هفته جاری بودند.

درخواست رئیس‌جمهوری از وزارت نفت برای بررسی زمینه‌های کاهش مصرف سوخت: جواد اوجی، وزیر نفت در هفته‌ای که گذشت در نشست هیئت دولت درباره وضع مصرف سوخت گزارش داد و سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری وزارت نفت را مکلف کرد زمینه‌های کاهش مصرف را بررسی کند و مورد توجه قرار دهد.

آغاز توسعه میدان گازی مختار در آینده نزدیک: مهدی حیدری، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران این هفته‌ از آغاز توسعه میدان گازی مختار با حفاری نخستین چاه در آینده نزدیک خبر داد.

وی در بازید از این میدان با بیان اینکه ذخیره‌سازی و جبران ناترازی گاز کشور در برنامه‌های ویژه وزیر و شرکت ملی نفت ایران قرار دارد، اظهار کرد: پروژه مختار یکی از پروژه‌های مهم و اساسی بوده که با تمرکز ویژه و با محوریت شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در حال انجام است.

توزیع بیش از ۲.۶ میلیارد لیتر بنزین در نوروز ۱۴۰۳: برپایه آمارهای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در سفرهای نوروزی امسال طی عملیاتی پیچیده، شبانه‌روزی و حجیم، بیش از ۲ میلیارد و ۶۷۰ میلیون لیتر بنزین در سراسر کشور توزیع شده که این عدد حاکی از افزایش ۴.۳ درصدی مصرف بنزین کشور در ایام نوروز امسال است.

شانا در گزارشی آماری، به جزئیات و ابعاد عملیات عرضه بنزین در ایام نوروز به‌عنوان بزرگترین عملیات سوخت‌رسانی کشور پرداخته است.

تشکیل کارگروه‌های جهش تولید در صنعت پتروشیمی: مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از تشکیل کارگروه‌های جهش تولید در سه سطح شرکت ملی صنایع پتروشیمی، هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی با هدف تحقق شعار سال ۱۴۰۳ با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» خبر داد.

افزایش ۷ درصدی تحویل گاز پتروشیمی‌ها در سال ۱۴۰۲: مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران نیز در این نشست با ارائه گزارشی درباره روند مصرف گاز در کشور گفت: با وجود همه محدودیت‌ها، پارسال ۲۴.۴ میلیارد مترمکعب گاز به صنعت پتروشیمی تحویل شد که این رقم ۲۲.۸ میلیارد مترمکعب در سال ۱۴۰۱ بوده و ۷ درصد افزایش داشته است.

قدردانی نمایندگان مجلس از افزایش وصول درآمدهای نفتی و رشد سرمایه‌گذاری در صنعت نفت: فریدون حسنوند، رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه دولت سیزدهم با بالا بردن رقم فروش نفت درآمدهای ارزی را افزایش داد، گفت: وصول درآمدهای ارزی کشور حاصل از فروش نفت نسبت به دوره‌های گذشته افزایش یافته است.

وی با بیان این که آمار و ارقام حوزه فروش نفت در دولت سیزدهم نشان می‌دهد با تدابیر اتخاذشده، همکاری‌ها و دیپلماسی قوی، فروش نفت در این دولت نسبت به دوره‌های گذشته چند برابر شده است، اظهار کرد: قیمت فروش نفت نیز نسبت به گذشته افزایش یافته و این اقدام دولت در حوزه فروش نفت از شیرینی‌های اقتصادی کشور است.

غلامحسین رضوانی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به رتبه نخست صنعت نفت در سرمایه‌گذاری خارجی طی سال ۱۴۰۲ به خبرنگار شانا گفت: توسعه میدان‌های نفتی، افزایش سرمایه‌گذاری و اقدام‌های زیربنایی در صنعت نفت از موارد امیدآفرین اقتصاد کشور است که سبب می‌شود در میان‌مدت و بلندمدت آثار آن‌ها در بخش واقعی اقتصاد مشاهده شود و روی همه پارامترهای مثبت اقتصادی از قبیل افزایش تولید ناخالص ملی تأثیر گذارد.

دیگر اخبار: قدردانی وزارت جهاد کشاورزی از وزارت نفت برای تأمین کالای اساسی مردم، اعلام خبر افزایش درآمدهای ارزی در سال جهش تولید از سوی وزیر نفت و تامین مالی طرح‌های وزارت نفت با همکاری بانک مرکزی از دیگر خبرهای مهم صنعت نفت در هفته جاری بودند.

کد خبر 639738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =