۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۲
  • کد خبر: 639309
گزیده‌های نفتی هفته

خبرهای مربوط به امضای بزرگترین قراردادهای نفتی در یک دهه اخیر، ثبت رکورد تاریخی مصرف بنزین و آغاز سال ۱۴۰۳ با شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» را در گزیده‌های نفتی این هفته بخوانید.

امضای بزرگترین قراردادهای نفتی در یک دهه اخیر: صنعت نفت ایران در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ بزرگترین قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی کشور به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد دلار با هدف افزایش تولید ۴۰۰ هزار بشکه با تکیه بر توان داخلی را امضا کرد.

این قراردادها شامل توسعه یکپارچه میدان مشترک ‌نفتی آزادگان به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه سرمایه‌گذاری دولت سیزدهم، گام دوم توسعه میدان نفتی آذر، گام دوم توسعه میدان نفتی مسجدسلیمان و طرح توسعه میدان‌های‎‌ نفتی سومار، سامان و دلاوران می‌شوند.

جواد اوجی، وزیر نفت در آیین امضای این قراردادها اعلام کرد که نزدیک به ۱۳۰ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۲۸.۵ میلیارد دلار را در صنعت نفت تکمیل کردیم و صادرات نفت ایران در سال ۱۴۰۲ هیچ وقفه‌ای نداشته است.

محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهوری هم که در این آیین حضور داشت، تأکید کرد: سرمایه‌گذاری در نفت و گاز از مهم‌ترین حلقه‌های زنجیره استقلال کشور است که باید از همه ارکان وزارت نفت و شرکت ملی نفت برای این اقدام بزرگ و بی‌سابقه در تاریخ کشور قدردانی کرد.

ثبت رکورد تاریخی مصرف بنزین: جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران این هفته از توزیع و مصرف ۱۵۲ میلیون لیتر سوخت طی ۲۹ اسفندماه سال ۱۴۰۲ خبر داد که رکوردی تازه به‌شمار می‌رود.

او همچنین از آمادگی کامل برای توزیع سوخت نوروزی خبر داد و اعلام کرد: در روزهای نوروز، بیشتر همکاران ما در محل کار حضور دارند و انتظار  این است که مردم مدیریت مصرف داشته باشند.

شانا در این باره توصیه‌های نوروزی برای مدیریت مصرف سوخت را منتشر کرده است.

آغاز سال ۱۴۰۳ با شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»: آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۳ را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری و اظهار کردند: جمع‌بندی نظرات کارشناسان اقتصادی ما را به این نتیجه می‌رساند که کلید حل مشکلات اقتصادی کشور از جمله «تورم»، «اشتغال» و «ارزش پول ملی» مسئله «تولید» است و به‌همین دلیل در چند سال گذشته بر موضوع تولید تکیه شده است.

دیگر خبرها: بررسی تازه‌ترین مسیر همکاری‌های دوجانبه تهران - مسکو در گفت‌وگوی تلفنی وزیر نفت و معاون نخست وزیر روسیه، گزارش اوجی از دستاوردهای یکساله صنعت نفت در نشست هیئت وزیران، انتصاب «مجید امیدی شهرکی» به‌عنوان معاون امور حقوقی و مجلس وزارت نفت، راه‌اندازی ایستگاه  صادراتی گاز بازرگان و تزریق گاز فاز نخست پروژه خط لوله گاز «دوراهی دشتک به نهبندان» از دیگر خبرهای صنعت نفت در هفته جاری بودند.

کد خبر 639309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =