ظرفیت ذخیره‌سازی گوگرد در پارس جنوبی افزایش یافت

مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد که ساخت سیلو به‌منظور افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی گوگرد جامد با ظرفیت روزانه ۱۰۰۰ تن، در این پالایشگاه تکمیل شد.

به گزارش شانا، کامبیز صفتی دراین‌باره گفت: سیلوی ذخیره‌سازی گوگرد جامد با ظرفیت روزانه ۱۰۰۰ تن، در پالایشگاه پنجم پارس جنوبی با تکیه بر توان داخل و استفاده از قطعات و تجهیزات ایرانی، با موفقیت راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: سیلوی ذخیره گوگرد A که بیش از دو سال بود از سرویس خارج شده و قابل بهره‌برداری نبود، پس از تعمیرات و بهینه‌سازی طراحی، با درنظرگرفتن مشکلات موجود، از سوی تیم تعمیرات پالایشگاه عملیاتی شد که ظرفیت ذخیره گوگرد جامد را ۱۰۰۰ تن در روز افزایش داد.

مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: تعمیرات، بازسازی و بهسازی این سیلو با هدف حذف مشکلات پیشین ازجمله گرفتگی و مسدودشدن خروجی مخروطی‌شکل آن انجام شده است.

صفتی بیان کرد: به‌دلیل رطوبت اضافی همراه گوگرد ورودی به سیلو، خروج گوگرد مرطوب به‌سختی انجام و سبب انسداد قسمت مخروطی و خوردگی این بخش می‌شد که اکنون با افزایش قطر مخروطی‌شکل، پیش‌بینی می‌شود این مشکل به‌طور کامل برطرف شده است و از تولید پسماند گوگرد ناشی از انسداد قسمت قیفی‌شکل سیلو جلوگیری شود.

وی ادامه داد: اکنون مطابق طراحی واحد، هر دو سیلو با ظرفیت تقریبی هرکدام ۱۰۰۰ تن در روز برای ذخیره‌سازی گوگرد و کمک به تولید پایدار و صیانت از محیط‌زیست عملیاتی هستند.

مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی با قدردانی از تیم تعمیرات به‌دلیل بهینه‌سازی و عملیاتی‌کردن سیلو ابراز امیدواری کرد بتوان دیگر موانع را نیز با پشتکار و درایت گروه‌های مختلف پالایشگاه برطرف کرد.

کد خبر 642175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =