کاهش شمار دکل‌های حفاری آمریکا برای چهارمین بار در ۵ هفته

شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز از کاهش تعداد دکل‌های نفت و گاز شرکت‌های حفاری آمریکا برای چهارمین بار در پنج هفته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت بیکرهیوز در گزارشی اعلام کرد که شرکت‌های انرژی آمریکا در هفته منتهی به ۲۴ مه (جمعه، چهارم خرداد) تعداد دکل‌های حفاری فعال نفت و گاز خود را برای چهارمین بار در پنج هفته کاهش دادند.

براساس گزارش این شرکت، تعداد دکل‌های نفت و گاز که نشان‌دهنده اولیه تولید در آینده به‌ شمار می‌رود، در هفته منتهی به ۲۴ مه با چهار دستگاه کاهش به ۶۰۰ دکل رسید که پایین‌ترین تعداد از ماه ژانویه تاکنون است.

به‌گفته بیکرهیوز، مجموع تعداد دکل‌ها ۱۱۱ دستگاه معادل ۱۶درصد کمتر از مدت زمان مشابه پارسال است.

شمار دکل‌های نفتی آمریکا در هفته یادشده بدون تغییر و ۴۹۷ دستگاه بود، حال آنکه تعداد دکل‌های گازی این کشور با چهار عدد کاهش به ۹۹ دستگاه رسید که پایین‌ترین تعداد از اکتبر ۲۰۲۱ تاکنون است.

با کاهش تعداد دکل‌های حفاری گاز، شمار دکل‌ها در چند ایالت و یک حوضه به پایین‌ترین تعداد در چند سال اخیر رسید.

تعداد دکل‌های حفاری در ایالت تگزاس که حدود نیمی از دکل‌های فعال آمریکا را در اختیار دارد، با سه عدد کاهش به ۲۸۷ دستگاه رسید که کمترین مقدار از فوریه ۲۰۲۲ است، حال آنکه دکل‌های فعال شرکت‌های حفاری در ایالت ویرجینیای غربی با کاهش دو عدد به ۶ دستگاه رسید که کمترین تعداد از ماه اوت ۲۰۲۰ تاکنون است.

در همین حال، تعداد دکل‌های حفاری در میدان شیل مارسلوس، بزرگ‌ترین حوضه تولید گاز شیل آمریکا که در ایالت‌های پنسیلوانیا، ویرجینیای غربی و اوهایو واقع شده، با سه عدد کاهش به ۲۶ دستگاه رسید که کمترین مقدار از اکتبر ۲۰۲۱ است.

شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا پس از افزایش ۳۳درصدی در سال ۲۰۲۲ و ۶۷درصدی در سال ۲۰۲۱، حدود ۲۰درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافت. کاهش قیمت نفت و گاز و افزایش هزینه‌های نیروی کار و تجهیزات به‌دلیل بالارفتن تورم و تمرکز بیشتر شرکت‌ها بر پرداخت بدهی و افزایش بازگشت سرمایه سهام‌داران به‌جای بالابردن تولید، از عوامل کاهش تعداد دکل‌ها به‌ شمار می‌رود.

قیمت نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا پس از کاهش حدود ۱۱درصدی در سال ۲۰۲۳، تاکنون حدود ۹درصد افزایش داشته است، قیمت نفت خام آمریکا هم پس از افت ۴۴درصدی در سال ۲۰۲۳، از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون حدود ۲درصد افزایش داشته است.

براساس تازه‌ترین گزارش چشم‌انداز اداره اطلاعات انرژی آمریکا، افزایش قیمت‌های نفت شرکت‌های حفاری را ترغیب می‌کند تولید روزانه نفت خام این کشور را از مقدار بی‌سابقه ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در سال ۲۰۲۳ به ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در سال ۲۰۲۴ و ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در سال ۲۰۲۵ برسانند.

بنا بر این گزارش، کاهش قیمت‌های گاز به پایین‌ترین سطح در سه سال و نیم اخیر سبب شد بسیاری از تولیدگنندگان به‌منظور پایین‌آوردن هزینه‌ها، فعالیت‌های حفاری خود را کاهش دهند که درنتیجه ممکن است تولید روزانه گاز آمریکا از رقم بی‌سابقه ۱۰۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون فوت‌مکعب در سال ۲۰۲۳ به ۱۰۳ میلیارد فوت‌مکعب در سال ۲۰۲۴ برسد.

کاهش فعالیت‌های حفاری گاز در افت تعداد دکل‌ها در ویرجینیای غربی و میدان شیل «مارسلوس» قابل‌ مشاهده است.

کد خبر 642254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =