سرمایه گذاری 8 میلیارد دلاری در میدان‌های مشترک نفتی و گازی خلیج فارس

شانا _ گروه نفت: مهندس محمود زیرکچیان زاده تاکید کرد: ایران برای بهره برداری و افزایش تولید از 15 میدان نفتی و گازی مشترک با کشورهای حاشیه خلیج فارس، باید 8 میلیارد دلار سرمایه گذاری کند.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره در گفت و گو با خبرنگار شانا با بیان این که بیشترین میدان های نفتی و گازی مشترک در ایران در حوزه عملیاتی این شرکت است، گفت: هم اکنون بیشترین تولید نفت از میدان های مشترک در خلیج فارس انجام می شود.

وی به نیاز هشت میلیارد دلاری برای سرمایه گذاری در توسعه و بهره برداری از میدان های نفتی مشترک موجود در خلیج فارس در سال های آینده اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی ها از میدان های گازی مشترک تحت مدیریت این شرکت در خلیج فارس روزانه سه تا چهار میلیارد فوت مکعب گاز تولید خواهد شد.

مهندس زیرکچیان زاده در باره راهکارهای شرکت نفت فلات قاره ایران برای جذب منابع مالی گفت: منابع مورد نیاز بیشتر از بخش های داخلی و فاینانس تامین خواهد شد.

به گزارش شانا، 47 میدان نفتی و گازی در  شرکت نفت فلات قاره ایران وجود دارد و با دارا بودن یکصد و 15 مخزن، یکی از مهم ترین قطب های انرژی ایران در این شرکت قاره وجود دارد.

6 نوع نفت خام از سوی این شرکت صادر می شود و در سبد صادراتی ایران قرار دارد که API این 6 نوع نفت 18 تا 44 است.

اجرای کامل طرح جامع جمع آوری گازهای همراه در میدان های خلیج فارس این طرح در میدان های مشترک با همسایگان و نیز میدان های مستقل تا پایان برنامه پنجم، شاهد خاموش شدن مشعل های گازی در خلیج فارس خواهیم بود.

شرکت نفت فلات قاره برای رسیدن به تولید یک میلیون بشکه ای نفت از میدان های خلیج فارس آمادگی دارد با انجام کارهای مورد نیاز و با یک برنامه ریزی منسجم به این هدف دست یابد.

زیرکچیان زاده تصریح کرد: شرکت ملی نفت فلات قاره به عنوان قلب صادرات ایران می تواند روزانه 10 میلیارد فوت مکعب گاز نیز تولید کند.

کد خبر 176836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =