مجلس دهم و تحقق اراده ملت در سایه مردم سالاری دینی

صفهای انتخاباتی طولانی و آزاد و تقسیم عادلانه قدرت بر اساس خواست و اراده مردم در بستری از مردم سالاری نشانه ای از پایداری انقلاب اسلامی ایران، تحکیم ارزشهای دینی و خواستگاه همیشگی آن در قلب و روح مردم است.

انتخابات جریانی رسمی و برنامه ریزی شده و یکی از مولفه های مهم دموکراسی است که بر اساس آن آحاد جامعه که شرایط قانونی برای رای دادن دارند به شخص یا اشخاصی رای میدهند تا برای مدت معینی مقام، پست یا مسئولیتی بر عهده داشته باشند.
انتخابات جلوه ای از حاکمیت مردم بر مردم است در سالهای پس از پیروزی انقلاب بارها مردم در پای صندوقهای رای نمایندگان و مسئولان را انتخاب کرده و سرنوشت خود را رقم زده اند.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با همه فراز و فرودهایش نشان داد که با وجود گذشت نزدیک به چهار دهه از انقلاب مردم همچنان در صحنه سیاسی تعیین سرنوشت کشور حضور فعال دارند.
صفهای انتخاباتی طولانی و آزاد و تقسیم عادلانه قدرت بر اساس خواست و اراده مردم در بستری ازمردم سالاری دینی که همه شهروندان از همه جناحها و مذاهب حق انتخاب شدن و انتخاب کردن دارند نشانه ای از مردمی بودن و همدلی و همسویی مردم و مسئولان دارد.
مردمی که 37 سال مبارزه کردند، جنگیدند، شهید دادند، تحریم شدند و مورد بی مهری نامحرمان داخلی و خارجی قرار گرفتند اما همچنان به جمهوریت و اسلامیت نظام حاکم در ایران رای دادند و باحضوری کم نظیر در پای صندوقهای رای به دفاع از آن پرداختند.
در این میان آنچه بیشتر از همه در فرایند انتخابات ایران مهم است صفهای طولانی حضور مردم از نژادها، قومیتها، مذاهب و فارغ از نوع جنسیت است که زن و مرد و مسلمان و غیر مسلمان را هم تراز با هم قرار داده و هیچ فرد یا مقامی را به دیگری بر تری نداده است.
البته استفاده از موقعیت و امکانات ویژه و نفوذ سرمایه و جعل هویت از جمله عوامل تهدید مردم سالاری دینی است که نظام مردمی جمهوری اسلامی همواره با آن مقابله کرده و نهادهای مسئول به شدیدترین وجهی با ان بر خورد نموده اند.
در این میان چشم دشمنان ایرانی آباد و آرمانی همواره به صف های دشمن شکنی بوده که پیش بینی های مخالفان جمهوریت نظام اسلامی ایران را با شکست روبرو کرده و به جای نا امنی، امنیت و اقتدار نظام حاکم بر ایران را به رخ جهانیان کشانیده است.
جهوری اسلامی ایران تنها کشوری در منطقه نا امن خاور میانه است که در کمال امنیت و ارامش و صحت و سلامت انتخابات برگزار می کند و مردمش در هر شرایطی در صف های طولانی رای می ایستند تا بگویند به هیچ وجه نخواهیم گذاشت تا دشمنان از حربه دروغین بی مهری به جمهوریت شادمان شوند.
سالها مبارزه ایرانیان برای فاصله گرفتن از دیکتاتوری ستم شاهی و خود محوری و تک صدایی و قرار گرفتن در بستری آزاد مبتنی بر قواعد اسلامی چیزی نیست که با این سادگی ها بتوان از ایرانیان گرفت.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هم روز گذشته به پایان رسید و مانند سالهای گذشته مردم غیور ایران زمین نشان دادند که برای انتخاب خود هنوز هم بالاترین ارزشها را قایل هستند و در نظامی زندگی می کنند که مردم سالاری جزء لاینفک از قانون اساسی آن است.
مردمی که سالها جنگ و تحریم و بی مهری مخالفان جمهوری اسلامی را تحمل کردند تا بگویند ما همچنان از انتخاب خود در سال 57 خوشنودیم و به آن می بالیم.

کد خبر 255816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =