مجوز افزایش قیمت آب، برق و گاز مصرفی با هیئت وزیران است

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 97 مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه امروز کمیسیون متبوع خود گفت: بر اساس مصوبه این کمیسیون، اعمال افزایش بهای آب، برق و گاز مصرفی فقط به پیشنهاد وزارتخانه‌های مربوط و تصویب هیئت وزیران امکان‌پذیر است.

به گزارش شانا، علی‌اصغر یوسف‌نژاد، درباره مصوبات امروز (شنبه، 21 بهمن‌ماه) کمیسیون تلفیق بودجه 97 مجلس گفت: در این جلسه از سوی نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق، بررسی‌های لازم در برخی مواد و تبصره‌ها انجام شد که بر اساس مصوبه کمیسیون، شرکت ملی گاز ایران مکلف شد  در قالب قراردادهای بند (ق) تبصره 2 قانون بودجه سال 93 کل کشور مصوب 6 اسفند 1392 و ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب اول اردیبهشت سال 1394، اقدام‌های لازم را برای گازرسانی به شهرها و روستاهای استان‌های سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان انجام دهد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 97 مجلس افزود: همچنین در مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق، در بند 3 الحاقی تبصره 6 لایحه بودجه، در سال 1397 همه مدارس دولتی، وزارت آموزش و پرورش در سقف الگوی مصرف از پرداخت هزینه مصرفی آب، برق و گاز معاف هستند. سقف الگوی مصرف در دستورعمل ازسوی وزارتخانه‌های نیرو، نفت و آموزش و پرورش تدوین و اجرا می‌شود، چنانچه مصارف واحدهای آموزشی در یک دوره بیشتر از الگوی تعیین شده باشد، کل مصرف آن دوره کماکان مشمول پرداخت خواهد بود.

وی تصریح کرد: همچنین بند الحاقی 6 لایحه بودجه 97 نیز در جلسه امروز بررسی شد که بر این اساس، در مواردی که بر اساس قوانین و مقررات، اختیار افزایش بهای آب، برق و گاز مصرفی به شرکت‌های دولتی ذی‌ربط داده شده است، اعمال افزایش فقط به پیشنهاد وزارتخانه‌های مربوط و تصویب هیئت وزیران امکان‌پذیر است.

کد خبر 281338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =