ایران و پاکستان به دنبال تجارت آزاد هستند

وزیر امورخارجه گفت: به دنبال تسهیل روابط بانکی و تسهیلات تعرفه ترجیحی در روابط ایران و پاکستان به‌منظور رفتن به سمت تجارت آزاد هستیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به اسلام‌آباد، محمدجواد ظریف، شامگاه یکشنبه (۲۰ اسفندماه) در بدو ورود به فرودگاه بی‌نظیر بوتو اسلام‌آباد در جمع خبرنگاران گفت: جمهوری اسلامی ایران روابط بسیار ویژه‌ای با پاکستان دارد و این سفر هم در ادامه سفر دوستانه دو کشور انجام می‌شود.

وی با اشاره به این که در این سفر، همراه با یک هیئت سیاسی و اقتصادی در پاکستان حضور داریم، افزود: ایران و پاکستان در چندماه اخیر روابط خوب سیاسی و نظامی داشته‌اند.

ظریف گفت: سفرمان به اسلام‌آباد و ملاقات‌ها با مقام‌های پاکستانی حول محور سیاسی و یک جلسه اقتصادی خواهد بود و در بندر کراچی هم یک نشست اقتصادی خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: این سفر فرصت خوبی است تا بخش خصوصی ایران و  پاکستان با یکدیگر آشنا شوند و آن دسته که ارتباط اقتصادی داشتند، زمینه برای توسعه فعالیت‌های‌شان فراهم شود.

وزیر امورخارجه ایران افزود: افزایش قابل توجهی در حجم مبادلات اقتصادی ایران و پاکستان داشتیم و ظرفیت گسترش روابط بین دوطرف وجود دارد و در عین حال به دنبال تسهیل روابط بانکی و  تسهیلات تعرفه ترجیحی در روابط دو کشور به‌منظور رفتن به سمت تجارت آزاد هستیم.

ظریف اظهار کرد: تهران و اسلام‌آباد از گذشته تاکنون روابط خوب سیاسی داشته‌اند و به دنبال این هستیم تا این روابط را گسترش دهیم.

کد خبر 281838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =