پیشرفت 75درصدی بهسازی و بازسازی جاده میان‌بر دسترسی به واحد بهره‌برداری لب‌سفید

سرپرست مهندسی و ساختمان شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز مسجدسلیمان از پیشرفت 75 درصدی جاده میان‌بر واحد بهره‌برداری لب سفید خبر داد و گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده از سوی کارشناسان این مدیریت، این جاده اواخر خرداد ماه سال جاری بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، مهرداد آقابیگی افزود: با هدف دسترسی ایمن و سریع به واحد بهره‌برداری لب‌سفید، شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز مسجدسلیمان از 11 شهریور 96 اقدام به بهسازی و بازسازی جاده میان‌بر لب‌سفید کرد که این طرح هم‌اکنون با پیشرفت 75درصدی در حال اجراست.

وی در ادامه به ویژگی‌های این طرح اشاره کرد و گفت: طول مسیر جاده 1800متر است که با احداث این جاده، مسیر دسترسی به واحد بهره‌برداری لب‌سفید نسبت به جاده قبلی 6 کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

سرپرست مهندسی و ساختمان شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز مسجدسلیمان گفت: باتوجه به محدودیت‌هایی نظیر وجود خطوط لوله جریانی نفت در بالادست و پرتگاه‌های پایین‌دست مسیر، عرض کلی جاده هفت متر و با لحاظ کردن 2 شانه خاکی در طرفین، عرض مفید آسفالت آن 5.5 متر درنظر گرفته شده است.

آقابیگی درباره مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده در این پروژه یادآورشد: احداث 500 متر دیوار حائل سنگی با ارتفاع متوسط 2 تا 5 متر در 2 طرف مسیر، تعریض و احداث دو دستگاه پل کالورتی، احداث 2 دستگاه آب‌نما، احداث 2 دستگاه پل به طول 12 متر و عرض دهانه 3متر، احداث 300 متر کانال سنگی برای هدایت آب‌های سطحی در حاشیه جاده و احداث یک دستگاه پل 2 دهانه به عرض هر دهانه 6 متر واقع بر  رودخانه فصلی انتهای مسیر، خاکبرداری و روسازی راه از اقدام‌های انجام شده در قالب این پروژه است.

وی همچنین با بیان این‌که احداث لایه زیر اساس به عرض هفت متر و ضخامت 15 سانتی‌متر انجام شده، یادآور شد: پس از اعلام نتیجه آزمایش تراکم لایه زیر اساس و تایید دستگاه نظارت، مجوز اجرای لایه اساس صادر خواهد شد. هم‌اکنون مصالح آن خریداری شده و آماده حمل به محل کار است.

آقابیگی در ادامه افزود: پس از اجرای لایه‌های روسازی و آسفالت مسیر، عملیات خط‌کشی و نصب حفاظ جانبی راه (گاردریل) در نقاط حادثه‌خیز مسیر انجام خواهد شد.

سرپرست مهندسی و ساختمان شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز مسجدسلیمان در ادامه به موانع پیش‌ روی این طرح اشاره کرد و گفت: با توجه به تلاقی خطوط لوله نفت در سه نقطه از مسیر با هماهنگی مدیریت عملیات و اداره بازرسی فنی، تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده و شرایط برای ادامه عملیات اجرایی پروژه مهیا شد، همچنین حدود یک کیلومتر از خطوط لوله آب 3 اینچ واحد بهره‌برداری لب‌سفید واقع در حاشیه مسیر نیز برای ادامه پروژه جابه‌جا شد.

سرپرست مهندسی و ساختمان شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز مسجدسلیمان اعتبار پروژه را 621 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: طبق برنامه زمان‌بندی شده این طرح 20 خرداد امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 282858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =