امکان ارائه پایدار خدمات بدون نیاز به اینترنت در دکل‌های حفاری فراهم شد

امکان ارائه پایدار خدمات مورد تعهد به کارفرمایان و کاربران شرکت ملی حفاری بدون نیاز به اینترنت با توجه به استقرار سامانه ارتباطی جدید ماهواره‎ای و افزایش قابلیت‎های مدیریت پهنای باند، فراهم شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری، در پی انتشار مطلبی در یکی از سایت‎های خبری مبنی بر قطع اینترنت دستگاه‎های حفاری این شرکت به‌منظور صرفه‎جویی اعلام کرد: قرارداد سالانه خرید پهنای باند اینترنت این شرکت در سطح ستاد و دکل‎های حفاری به‌طور یکپارچه و با حجم نامحدود است و مبلغ خرید دوسالانه آن از سطح معاملات متوسط نیز بسیار کمتر است، بنابراین کاهش حجم خرید اینترنت نه تاثیر قابل توجه بر صرفه‎جویی‎های مالی این شرکت دارد و نه در دستورکار بخش فنی است.

براساس اعلام شرکت ملی حفاری، با توجه به ماهیت کار و گستره عملیاتی شرکت در کل مناطق نفت‎خیز کشور، مدیریت فاوای این شرکت از طریق استقرار سامانه VSAT با فناوری روزآمد شده، نسبت به توسعه پهنای باند شبکه داخلی و افزایش کیفیت مکالمات و ارتباطات نیز اقدام کرده است، اما به هر حال، اصلاح و پایدارسازی شبکه با در نظر گرفتن اصل جداسازی بسترهای شبکه اینترنت و اینترانت و حفظ تعهدهای قراردادی نسبت به کارفرمایان، همواره جزئی از برنامه‎های فنی حوزه فاوای شرکت ملی حفاری است.

 

کد خبر 284192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =