هلدینگ‌های پتروشیمی در اقتصاد کشور نقش پررنگی دارند

مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس گفت: امروز هلدینگ‌های پتروشیمی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و نقش آنها در اقتصاد کشور قابل چشم‌پوشی نیست.

به گزارش خبرنگار شانا، جعفر ربیعی، امروز (چهارشنبه، 25 مهرماه) در چهارمین کنگره راهبردی و نمایشگاه نفت و نیرو و در نشست تخصصی «هلدینگ‌داری در صنعت پتروشیمی، نگاهی بر الزام‌ها، چالش‌ها و آسیب‌شناسی توسعه متکی بر صندوق‌های بازنشستگی»، با بیان این‌که نقش صنعت پتروشیمی در اقتصاد ایران پررنگ است، گفت: این روزها نقش صنعت پتروشیمی در ارزآوری و تنظیم بازار و همچنین ایجاد اشتغال و ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی غیرقابل انکار است.

وی با اشاره به این‌که هلدینگ‌های پتروشیمی در بسیاری از زمینه‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند، افزود: تعدد هلدینگ‌های پتروشیمی چالش‌ها و تبعات منفی در پی دارد که یکی از این آثار منفی، اختلال در توسعه صنعت پتروشیمی است.

مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس، کاهش تعداد هلدینگ‌های پتروشیمی را به نفع اقتصاد داخلی دانست و تصریح کرد: قبول داریم که تجمیع و ادغام هلدینگ‌های پتروشیمی کار درستی است، اما باید با روش‌های خاص خود انجام شود.

مرتضی عزیزی، مدیرعامل گروه گسترش نفت و گاز پارسیان نیز در این نشست گفت: تولید در هلدینگ ما افزایش یافته و صادرات نیز روندی رو به رشد داشته است، پروژه‌های بسیاری نیز در دست اجرا داریم.

وی با بیان این‌که تعدد هلدینگ‌ها ظلم به صنعت پتروشیمی است، افزود: ادغام هلدینگ‌ها رقابت منفی را از بین می‌برد، از این رو تجمیع این شرکت‌ها باید در اولویت باشد.

عزیزی تصریح کرد: هلدینگ خصولتی را قبول ندارم. ما بخش خصوصی هستیم و با همین تفکر نیز ادامه می‌دهیم، البته علاقه‌مندیم با دولت به صورت 100 درصد تعامل داشته باشیم.

محمود مخدومی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) نیز در این نشست تخصصی با بیان این‌که 80 درصد سود خود را از طریق شرکت‌های بورس تامین کرده‌ایم، عنوان کرد: باید هرچه بیشتر تلاش کنیم تا هلدینگ‌های تخصصی ایجاد شود.

کد خبر 285212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =