معافیت کشورها برای خرید نفت ایران نشان‌دهنده شکست آمریکاست

معاون اول رئیس‌جمهوری با تاکید بر مقاومت مردم ایران در مقابل تحریم‌های آمریکا، معافیت هشت کشور برای خرید نفت ایران را نشان‌دهنده شکست آمریکا و پیروزی ایران خواند.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، اسحاق جهانگیری با تاکید بر این‌که ملت ایران در مقابل یک جانبه‌گرایی آمریکا ایستادگی می‌کند، گفت: در مسئله اقتصادی که به تعبیر آمریکا جنگ اقتصادی علیه ایران است، ملت ما به دنیا نشان داد که در مقابل یک جانبه‌گرایی آمریکا ایستادگی خواهد کرد.

وی با بیان این‌که ستاد مقابله با تحریم با اختیارات ویژه‌ای که در شورای عالی امنیت ملی دارد نشست‌های متعددی برگزار کرده است تا درباره راهکارهای مقابله با تحریم تصمیم‌گیری کند، تاکید کرد: ما باید نفت را بفروشیم اگر چه آمریکایی‌ها با آن مقابله کنند، همچنین باید حمل و نقل خود را انجام دهیم و باوجود اختلال‌هایی که از سوی آمریکا ایجاد می‌شود پول خود را جابه‌جا کنیم و لازم است در این زمینه‌ها، تدابیر لازم اتخاذ شود.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اعلام نظر آمریکا مبنی بر قطع صادرات نفت ایران در اردیبهشت امسال، آن را راهبرد قطعی آمریکا دانست و افزود: البته برخی کشورها ظرف چند ماه گذشته خرید نفت خود از ایران را کاهش دادند، اما آمریکا فکر نمی‌کرد ایران موقعیتی دارد که نمی‌توان این کشور را از صحنه جهانی حذف کرد و یا فروش نفت ایران را به صفر رساند و یا جایگزین دیگری برای آن پیدا کرد.

جهانگیری درباره مقدار فروش نفت ایران تصریح کرد: ما به مقداری که نیاز داشتیم در ماه‌های گذشته نفت فروختیم و اکنون نیز به هشت کشور مجوز خرید نفت داده شده که این به معنی شکست آمریکا و موفقیت ما است که توانستیم نفت خود را بفروشیم، بنابراین اگر مدیران با انگیزه و جدی باشند از بقیه مسائل در مدتی کوتاه عبور خواهیم کرد.

به گفته وی، در همه این اتفاق‌ها آمریکا از ملت ایران سیلی خورده و واکنش ملت ایران جدی بوده است، اما همچنان به دشمنی خود با ملت ایران اصرار دارد.


 

کد خبر 285461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =