۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸
  • کد خبر: 286620
افزایش مصرف نفت در آمریکا

پالایشگران سواحل جنوبی آمریکا استفاده از نفت تولیدی در داخل این کشور را افزایش داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، نفت خام سبک تولیدی در آمریکا به قدری ارزان شده است که پالایشگران این کشور نمی‌توانند آن را نادیده بگیرند.

طبق اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA)، پالایشگران سواحل جنوبی آمریکا که بیشترین پالایشگاه‌های این کشور را در خود جای داده است، در ماه اکتبر امسال نفت خام با درجه گرانروی 33.06 ای‌پی‌آی مصرف کردند.

معیار سنگینی نفت، با رکورد به دست آمده در ماه فوریه سال 2018 میلادی برابر است که به لطف افزایش تولید داخلی نفت سبک آمریکا، پالایشگران جنوب آمریکا سبک‌ترین نفت را در 26 سال اخیر مصرف کردند.

افزایش عرضه داخلی نفت در آمریکا سبب شده است واردات این کشور به پایین‌ترین حد در سه سال اخیر برسد، زیرا نفت تولیدی در داخل این کشور ارزان‌تر از نفت وارداتی است.

شاخص نفت خام دبلیو‌تی‌آی آمریکا، اکنون با تخفیف هشت دلار و 10 سنت برای هر بشکه نسبت به شاخص نفت خام برنت، یعنی شاخص معیار برای تعیین قیمت نفت وارداتی، معامله می‌شود.

تولید نفت خام آمریکا در هفت سال اخیر دو برابر شده است و در ماه اکتبر امسال به رقم بی‌سابقه 11 میلیون و 537 هزار بشکه در روز رسید. این مسئله وابستگی آمریکا به واردات نفت از کشورهای عضو اوپک را کاهش داده است.

کد خبر 286620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =