شانا _ گروه مجلس و دولت: عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس با تاکید بر اهمیت عدالت اجتماعی برای این کمیسیون گفت : تامین اعتبار ساخت پالایشگاه های منطقه ای و کوچک آسان تر است و سطح تکنولوژی در این نوع پروژه ها راحت تر بومی می شود.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار شانا، درباره ساخت پالایشگاه های کوچک نفت، تصریح کرد: این استراتژی بسیاری از هزینه ها را کاهش می دهد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات افزود: در گذشته پالایشگاه در محل تولید نفت احداث می شد و فرآورده به نقطه مصرف انتقال می یافت از این رو به دلیل تنوع در فرآورده های تولیدی احداث پالایشگاه در کنار محل مصرف و انتقال خوراک آن به وسیله خط لوله، اقتصادی است.

این نماینده مجلس نهم به سطح تکنولوژی پالایشگاه های کوچک اشاره کرد و گفت: بومی کردن تکنولوژی این نوع از پالایشگاه ها آسان تر انجام خواهد شد و این فرصت را برای استفاده از توان تخصصی داخل مهیا می کند.

قادری در ادامه از مزیت اقتصادی ساخت پالایشگاه کوچک هم سخن گفت و افزود: به سبب مقیاس کوچک تر این نوع پالایشگاه نسبت به پروژه های بزرگ این نوع تاسیسات، تامین اعتبار ساخت پالایشگاه های کوچک آسان تر خواهد بود.

نماینده مردم شیراز در ادامه به رابطه پدافند غیر عامل با ساخت پالایشگاه های کوچک پرداخت و تصریح کرد: از مولفه های اصول پدافند غیرعامل پراکندگی تاسیسات راهبردی است که در همین جهت ساخت پالایشگاه های کوچک و منطقه ای منجر به کاهش حداقلی آسیب در شرایط بحران خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه با تاکید بر عدالت اجتماعی و اهمیت توزیع عادلانه فرصت های شغلی برای کمیسیون متبوعش، افزود: استراتژی ساخت پالایشگاه های کوچک منطقه ای و محلی حمایت می شود.

مینی های تمام ایرانی

به گزارش شانا، وزیر نفت کشورمان پیش از این با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران با دستیابی به دانش فنی ساخت پالایشگاه های نفت و تولید فرآورده های باارزش افزوده بالا می تواند در سیاست صدور نفت خام و میعانات گازی تجدید نظر کند، درباره ساخت پالایشگاه های کوچک نفت تصریح کرده بود: این پالایشگاه های کوچک به طور کامل یعنی از مرحله طراحی، مهندسی تا تامین و ساخت کالا و بهره برداری توسط متخصصان داخلی مدیریت و ساخته خواهد شد.

کد خبر 202562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =