مرکز آموزش علمی کاربردی حفاری به طور رسمی فعالیت خود را در اهواز آغاز کرد

اهواز _ شانا _ گروه نفت: مرکز آموزش علمی کاربردی حفاری وابسته به شرکت ملی حفاری ایران روز چهارشنبه (15 اسفندماه) به طور رسمی فعالیت خود را در اهواز آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفت خیز جنوب، این مرکز زیر مجموعه دانشگاه علمی کاربردی است و هزارمین مرکز آموزشی این دانشگاه در سطح کشور محسوب می شود.

در آیین گشایش این مرکز مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به حرکت رو به رشد صنعت حفاری در کشور گفت: پس از 34 سال تلاش بی وقفه با مدیریت و تخصص ایرانی هم اکنون شاهد اقتدار ، رشد و بالندگی این صنعت راهبردی به دست متخصصان داخلی هستیم.

وی افزود:  از بدو تاسیس شرکت توجه به آموزش در سرفصل برنامه های ما قرار گرفت و بر همین اساس آموزشگاه تکنولوژی حفاری تاسیس شد و امروز بیشتر مدیران شرکت دانش آموخته این آموزشگاه هستند.

گلپایگانی نیاز امروز صنعت حفاری را ارتقای سطح علمی، استاندارد سازی فعالیتها همگام با فناوریهای نوین عنوان و تصریح کرد: در راستای توسعه و رشد این صنعت راهبردی در کشور تعامل و همکاریهای بسیار خوبی با مراکز علمی، دانشگاهی و پژوهشی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران به همکاریهای دانشگاه جامع علمی کاربردی و این شرکت اشاره کرد و گفت:  با آغاز به کار این مرکز دانشجویان در مقطع کاردانی در سه رشته عملیات حفاری، و تعمیر و نگهداری برق و مکانیک دستگاههای حفاری به مدت دو سال به ادامه تحصیل خواهند پرداخت و از مهرماه سال آینده ، سه رشته دیگر سیال حفاری، اسید و سیمان به تعداد رشته ها افزوده خواهد شد تا نیاز این صنعت تامین شود.

وی توضیح داد: هم اکنون این مرکز با 120 دانشجو کار خود را شروع کرده و امیدواریم تا تاسیس مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و سطوح عالی ارتقا یابد زیرا در صنعت حفاری توان بسیار بالایی وجود دارد.

گلپایگانی تربیت نیروی انسانی، افزایش بهره وری، راندمان کار، شتاب بخشی در عملیات حفاری و افزایش کیفیت کار را از سرفصلهای برنامه های سال 93  این شرکت عنوان کرد.

وی از مهندس ابوالحسنی رئیس مرکز علمی کاربردی حفاری به خاطر پیگیریهای مستمر و به ثمر نشستن این کار ماندگار قدردانی کرد.

در این آیین رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در سخنانی ابراز امیدواری کرد که خوزستان به یکی از قطبهای علمی کاربردی کشور بدل شود.

دکتر عبدالرسول پورعباس گفت: این دانشگاه با نظارت و پیگیری در سه سال گذشته از فضای مناسبی برخوردار شده است.

وی پیگیری همسوی علم و عمل در آموزشهای علمی ‌و کاربردی را مورد تاکید قرار داد و افزود: این  دانشگاه در مسیر  شغل‌ محور حرکت می‌کند و برنامه‌‌های آن در جهت تربیت نیروی کار مورد نیاز بازار و کسب‌ و کار مدرن برنامه ‌ریزی شده است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی درباره تعامل دانشگاه با صنعت، توضیح داد: هم اکنون هم افزایی  بسیار خوبی میان دانشگاه و دستگاهها وجود دارد که در این راستا بستر بسیار مناسب آموزشی سازمانها احیا شده و در خدمت آموزش عالی است .

نورالله حسن زاده رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان خوزستان نیز با تبریک گشایش یکهزارمین مرکز علمی کاربردی کشور در اهواز ، اظهار کرد: شرکت ملی حفاری ایران به طور جدی از ابتدای سال  دنبال راه اندازی این مرکز آموزشی بود و امیدواریم با ظرفیتهایی که در این شرکت وجود دارد این مرکز به عنوان یک مرکز موفق در کشور معرفی شود.

در این آیین معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: آموزشهای کاربردی و مرتبط با صنعت و تولید در دانشگاههای جامع علمی کاربردی در امر آموزش بسیار با اهمیت است و ارتباط مناسبی میان بخشهای صنعت و آموزش برقرار شده است.

فرج‌ الله خبیر با بیان این که خوزستان محور و موتور محرکه توسعه کشور است، افزود: مدیریت فعلی استان توجهی ویژه‌ به شکوفایی استان و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی دارد تا بتواند بهتر از گذشته به حرکت خود ادامه دهد.

امام جمعه موقت اهواز نیز گفت: روایات تاکید بسیاری بر علوم نافع دارند و مهمترین رسالت دانشگاه جامع علمی کابردی آموزش علوم نافع است

حجت‌الاسلام ابوالحسن حسن‌ زاده افزود: در سالهای اخیر شاهد جهش فوق‌ العاده علمی در سطح کشور هستیم . وی افزود: مهمترین وظیفه دانشگاه جامع علمی کابردی آموزش و  تربیت نیروهای تخصصی و کارآمد است. 

در آیین گشایش مرکز آموزشی علمی کاردی حفاری، فرماندار اهواز، جمعی از مسئولان کشوری و استانی و مدیران و متخصصان صنعت نفت و حفاری حضور داشتند.

کد خبر 213486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =